SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

31 May 2010

Dah Takde Keje Lain Ker????



tak abis-abis kes buang bayi nih... sakit ati tul bila baca kes-kes gini... ari tuh kes tanam bayi kt tepi sungai... dah kene tangkap pon sape yg buat tuh... nih ader lagi... tak serik-serik... kali nih buang dlm kotak dan beg parkson plak... weiiii.... ingat baby nih barang yg bulih dibeli kat parkson ker???? tak taulah aper yg diaorg nih pk... tapi beby yg dibuang dlm beg parkson tuh sihat, cuma yg dibuang dlm kotak susu tuh meninggal mase rawatan kt spital... Ya Allah... sedih sgt... 

haku mmg emo la klu tgk kes buang bayi nih...... mmg hangin... macam dah xde keje lain.... geram nak tonyoh-tonyoh muke org yg buat gini... mmg takde perasaan langsung..... buat pandai, pastuh nyusahkan org... eeeiiiiii..... mmg geram!!!!!

p/s : sori ar entry yg sedikit emo..... sentap jiwa raga nih..... berita lanjut, korang bacalah sendiri.... 

20 comments:

El-Zaffril said...

Bile la mahu terjumpa baby dibuang... nak bawak balik rumah terus... and bela macam anak sendiri

SyidaMislan said...

setuju dgn ElZaffril.
Bila yang tak dapat, cari-cari.
BIla dah ada, buang la pulak.

mummy_ayu said...

ada gak dgr news nie pagi tadi..memang sian..ari ari ada news buang baby..

zue @ annaleeya said...

el-zaffril,
haah kan??? byk pahal kita bila bela nasib anak2 yg dibuang cmnih kan??? lgpon diaorg pon perlu gak kasih syg, bkn buang mcm sampah...

zue @ annaleeya said...

syida,
betul syida.... mcm adik akak dah 5 thn kawen tp tak dpt anak... mcm2 usaha, tp blom ader rzki lagi... diaorang main buang jerk.. sabo jerkla..

zue @ annaleeya said...

mummy ayu,
buang bayi nih mcm bermusim plak.. ari2 ader dgr.. mmg sedih kan???

Nana said...

tau tau la nk cakap apa dah..org2 yg buang bayi ni mmg binatang.
semalam ada borak2 ngan kawan yg lama kawen tp xde anak dia ckp klw la org2 buang bayi tu bg ank kat dia pon xpe..sian je dengar

LYaFRINA said...

hmmmmm.. x habis2 kan???
tnda akhir zaman.. pembuangan bayi berleluasa... mmg sensitif dgr bab2 gini.. sedih sgt2.. sbb lya y nk ank nk dpt ssh sgt2.. ni, y dpt..kalo xnak sgt... bg la pada mrk y berkenaan.. byk badan2 kbajikan.

zue @ annaleeya said...

nana,
diaorg nih mcm xde prasaan kan??? dah buat dosa, tambah lagik dosa...

betul tuh nana, klu taknak bayi tuh, bg la pada org yg nak kan... jgn buang gitu jerk..

zue @ annaleeya said...

lya,
ntahla lya... dah makin teruk skrg nih.. ari2 dgr buang bayi.. klu taknak skalipon, jgnlah buang mcm sampah... tapi yg pelik tuh, melayu yg byk buat gini kan???

Nida said...

Salam..

Ramai yg nak anak tapi tak dapat... dari dibuang bayi tu baik ler bg kat mereka buat anak angkat...

fazilzura said...

gile tui le manusia zaman skang ni

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

itu bukn org..itu bewok..
kate org ganu..bewok ghiang!
hoo tu dier

*eh sian ke bewok..dok pasal2 kene cemuh sbb bewok pon reti syg anok! uhuhu

zue @ annaleeya said...

nida,
betul tuh nida.. yg nak anak tak dpt.. yg senang dpt, dibuang jerk... mmg xde akal..

zue @ annaleeya said...

fazilzura,
bkn gila dah zura... mmg bengong org gini..

zue @ annaleeya said...

rose,
bkn setakat bewok ghiang doh rose.. mmg teruk dari menatang lah.. bewok ghiang pon syg anok dier...

~aSHa~ said...

org skrg ni makin dasat...

zue @ annaleeya said...

asha,
betul asha... siap pandai kebumi lagi tuh.. mmg dasat..

~Siti Hajar~ said...

kak, org yg buang anak tu bkn xde keje tp xde akal...

cian baby2 tu, walau apa pun status anak tu, mereka ttp ada hak utk hidup d dunia ni...

zue @ annaleeya said...

siti hajar,
betul tuh hajar... mereka jgk berhak idup dan dpt kasih syg... mmg geram sgt dgn org gini...