SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

02 June 2010

Lagi Buang Bayi!!!!!


lagi kes buang bayi... ape nak jadi dgn org kita nih????
gerammmmmmmmmmmm!!!!!!

menitis airmata bila tgk gambar tuh......
sedih sgt!!!!!
terus teringatkan anak-anak kt umah......

bayi yg cukup sifat.... tapi tega dibuang mcm sampah...
Astaghfirulahalazim!!!!!

Ya Allah... semoga diaorg akan dpt balasan yg setimpal .....
mmg sakit ati sgt dgn kes gini...
dan yg paling sakit ati, yg buat gini adalah org MELAYU!!!!!

lagi sekali.... MELAYU......

dah sah-sah seorang MUSLIM......

tak takut dosa ker?????
tak ckup dgn dosa berzina, pegi buang plak bayi yg tak berdosa tuh....
Nauzubillah!!!!

malas ckp byk... citer lanjut, baca sini

32 comments:

HasneY said...

hmm ada gaks terbaca...bkn mls nk buat entry..kalo buat pun..cam tk guner jerk..kes ni tetap menjadi2...dowang yg buang bayi ni..dah tiada apa yang dpt diungkapkan lagi...kalo Israel kejam diorang ni pun boleh seangkatan dengan Israel jerklah..kalo dapat bangsa laknat ni..hantar jerk ke Palestin jadi buat kubu kasi Israel tembak...mampus....eee..geram.ni..
geram..nih...

atty's said...

apalah nak jadi anak muda kita nie ..kerana cinta sanggup serahkan segalanya ..
harap tak jadi pada anak-anak kita..amin

mamalieyna said...

Masyaallah..terus bergenang air mata..terbayang, betapa baby yg comel, tegar2 dibuang gitu jer..Masyaallah..! apa perasaan diorang time buang baby tu..?..takde perasaan kah?..aduhai..manusia...apa nak jdi dunia ni ye..

zue @ annaleeya said...

hasney,
betul tuh gak hasney... kasik jerk buat kubu kt palestin... baru dia tau!!!

klu dpt org yg buang nih, rase nak tonyoh jer!!!! mmg gerammmmmmmmmm....

zue @ annaleeya said...

atty,
hrp2 cmtulah kak ty... koga dijauhkan dari anak2 kita... aminnn..

zue @ annaleeya said...

mamalieyna,
diaorg nih letak otak kt pale lutut... mmg tak reti pk... tak rase kesian ker kat baby tuh... dahla dibuang tnpa seurat benang pon.... masyaallah!!!

Dee said...

kan sis..x abis2 dorang ni buang anak..x takut dosa betul..

zue @ annaleeya said...

dee,
betul dee... dan yg memalukan, org melayu kita...

LiNda said...

Hai Sue ..

Apalah dosa anak itu kan ..
kasihan ..
Perkara ini dah jadi kebiasaan dikalangan kita kaum melayu dan beragama Islam .

Sangat menyedihkan dan memalukan!

Ena said...

tu la kan kak..

tahu buat tapi tak reti nak tanggung..

sakit hati betul!! makin berleluasa skrg nie.. zalim!!

[-suziey-] said...

adoi la...ape ke kejam btl la..binatang pn syg kan anak..confirm org islam..sbb org islam je x YG XRETI NK IKT ADAB..DOSA DAN PAHALA..ORG LAIN TU DH TENTULA XDE HUKUM KAN..HAIHHH

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

subhanallah...ape nak jadi la zaman sekarang ni...sedangkan binatang oun sayangkan anak...ni mesti tak pikir dosa & pahala

~Siti Hajar~ said...

kejam! kejam! kejam!...geram sy tgk berita ni smlm...budak tu pun berhak idup walau apa pun status dia...

kes2 mcm ni xlain xbkn mmg kerja anak melayu yg terang2 beragama islam....klu bangsa asing xde buang2 anak ni...

Ain said...

semakin menjadi-jadi dari hari ke hari.....

manusia takde hati perut.....huhuhu

zue @ annaleeya said...

linda,
dah sah-sah org melayu yg beragama islam...

mmg memalukan...!

zue @ annaleeya said...

ena,
ntahla ena... tak tau ape nak ckp dgn org kita nih... tak tau mana dosa pahala lgsung!!! gerammmm....!

zue @ annaleeya said...

suziey,
betul tuh suziey... diaorg nih mmg takde otak lgsung...

sggup buang bayi tuh gitu jerk... binatang pon lebih sygkn anak lebih..

zue @ annaleeya said...

anje,
org gini mmg tak tau dosa pahala... yg diaorg tau, nak sronok jerk..
dah sronok, taknak t/jwb... budusss!!

zue @ annaleeya said...

siti hajar,
betul tuh hajar.. bangsa lain takde buang2 anak gini.. mmg tak tau malu lgsung...
bayi tuh pon berhak idup...
kejam sgt!!

zue @ annaleeya said...

ain,
mcm musim plak... ari2 dgr buang bayi...

mmg manusia takde otak...

~aSHa~ said...

ingatkan israel je dasat..rupanye melayu lagi dasat...pinjam gak gambo tu...

Uda said...

tak sanggup nak tgk mayat bayi yg kena buang ni.. kesian nasib diorang.. kesal dan geram sebab ini angkara org muslim..

Nana said...

sedih..tak sanggup nak baca berita tu & tgk gambar apa lagi...

El-Zaffril said...

Tak suka la... kenapa diorang tanak buang depan rumah saya

ibu_Arifa said...

tak de hati perut lah tu..tak sampai hati dengar berita mcm ni..kesian sungguh kt bayi tu kan.

rynas said...

ntah ler tak tahu nak cakap apa lg dah. kalu diikutkan bangsa lain Cina ngan India dorang lg advanced bercouple dan tinggal serumah..tapi mana ada buang bayi semua ni. melayu yang sah-sah islam ni pulak lebih Inggeris drp melayunya.

zue @ annaleeya said...

asha,
diaorg nih patut htr kt palestin jd kubu.. pastuh bior puak israel tuh tembak mampus... gerammmm sgt!!!

zue @ annaleeya said...

uda,
mmg tak sggup tgk... tergamak diaorg buang bayi tuh masa ujan lebat... mmg bengonggggg!!!

zue @ annaleeya said...

nana,
haah nana... bila tgk gambar gini, terus tingatkan anak sdiri kan???

zue @ annaleeya said...

el-zaffril,
tulah zaffril... klu taknak bayi tuh skalipon, jgn buang tepi jln cmtuh kan??? buangla tmpat ader org...

zue @ annaleeya said...

ibu arifa,
diaorg nih bkn manusia agaknya... binatang yg bertopeng manusia... tapi binatang pon syg anak kan!!!

zue @ annaleeya said...

rynas,
betul rynas... bangsa melayu dan islam... tapi mengalahkan org kafir... tak tau dosa pahala lgsung!!!