SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

20 August 2010

Menu Berbuka Semalam & Kelmarin..!!!

kejap jer dah 10 hari kita pose kan???
bila bln pose jer mesti pikir nak masak ape utk berbuka...
hari2 duk pikir mende sama jerk...

nak gi param mmg tak suke sgt bersesak2...
kdg tuh makanan pon bkn sedap sgt...
dah 10 hari pose nih, haku belum jejak kaki kt param pon lagi...
malas nak bersesak2 kt param...
bese somi jerk pegi param beli kuih atau air tebu dan soya...

okeylah... saje nak tepek menu yg tak seberapa utk semalam dan kelmarin...
menu tak meriah pon poyo jer nak tnjuk kan???? fedulik... hehehe!!

nih menu berbuka utk hr rabu... nasi ujan panas + kari ayam dan acar mentah...
nasi ujan panas patutnya kalerful gitu, tp kaler lain dah abis... tak perasan plak... belasah dgn kaler merah jer... kaler ijo plak ader sket jer... fedulik... asalkan sedap sudah kan????

nih menu berbuka semalam... kuetiau goreng
mula2 ingat nak goreng kuetiau kerang, tp x smpat nak gi beli kerang... taruk daging ayam jerlah.... tak nmpak plak daging ayam .... daging ayam sembunyi kt bawah tuh... hehehe!!! dah semlm tak msk lauk, jadi sahur tadi bgn kol 4 pagi sbb nak msk lauk...

kuih tako
somi beli kt param... tp tak sukelah sbb xde sengkuang... bese kan kuih tako nih taruk sengkuang baru best... anak2 yg habiskan...

p/s : ptg nih kene rushing balik sbb nak balik kemaman... tak sabo nak buke pose dgn ma, abah dan adik2... tepon ma tadik... ma nak masak bubur lambuk..... aku nak balik jer, ma terus nak masak bubur lambuk... menu peberet dari bdk2 lagi nih... makan bubur lambuk pastuh buh sambal pedas2 sket... sedap weiiiiii..... dah meleleh dah nih... hahaha!!!

13 comments:

Ena said...

nasi ujan panas.. heheh.. betul tu kak. tak kisah la.. janji sedap & oerut kenyang.. kdg yg cantik tu belum tentu sedapnya kan!.. hehe

az rina a.k.a jaijina said...

uiks, kak..marbeles lah..rina hari² bukak pose makan kuey teow..

balik kemaman ek? kim salam org² kemaman ye kak, ahaks..

zue @ annaleeya said...

ena,
betul ena... yg penting sedap dan kenyang kan??? hahaha... cover cover...

zue @ annaleeya said...

az rina,
klu ader kerang lagik sedap kan????

yipppieeee.... nak blik kmn... tak sabo tau... Insyaallah... nnti akak akn smpaikan salam pd seme org kg... heheh..

mamalieyna said...

eina tak pernh buat lg nasi hujan panas tu..menarik kan, lbh menarik kalau mcm2 kaler kan..^_^

*waa syoknye kak, nk berbuka beramai2..jeles ni..huhu..

LYaFRINA said...

nsi hjan pns tu nsi myak la kan.. tp sbb colour y meriah tu pgil g2 kan???? k guane???

kuih y bawah skali tu ingtkan tpung pelita..

Lynn said...

nasik hujan panas... share resepi la kak.. nk try jugak

Dee said...

sedap nmpknya nasi hujan panas tuh..

~~ciklinn~~ said...

nasi hujan panas tu kalu dapat kat aisy alamat 10 kali mknlah dia.. feveret dia tu....hihhi

Hezesuze said...

tu nasi ujan panas ke or nasik merah tu uols?? hakhakhak

xkesah ler yg penting uols masak sndiri kan..mesti sedap

cheqna said...

nasi hujan panas aka nasi minyok ork kak???
eh..yang penting pinggan u sama ngan pinggan i..muahahahahahaha

~aSHa~ said...

meriahnye makanan dia hari2....

Mak Su said...

yg simple adalah best, lagi menyelerakan :)

kuih tako? saya panggil , kuih perahu. apa namanya ek?