SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

03 September 2010

Projek Ni Jer Yang Menjadi...!!!

projek ape tuh erk????
bukan projek mega yer korang...
bln pose nih jgn pikir bkn2.... tak baik..!!
haippppp..!!! batal pose kang!!! hehehehe....

nih haaaaa.... projek kuih raya....
sempat buat popia simpul jerk....
lagipon anak2 suke popia nih....
klu beli popia nih, mahal kan??? RM28 sekilo....
sekilo pon cenonet jerk.....
bapokla mahalnya... baik buat sdiri... puas ati..

kuih lain dan krepek, haku tempah dan tunjuk2 jer....
pastuh skang nih duk sibuk bayar duit kuih raya ler plok...
kuih dan krepek yg ditempah pon, dah ratus2 RM....
klu dapat bonus tuh ok la gak... bulih jgk kaber... huhuhuhu!!!
tapi xpelah... setahun sekali jer kan??

projek kuih popia simpul nih wat masa cuti merdeka tuh....
yg seksa nak buat popia nih bkn aper...
simpul tuh kejap jer...
nak buat inti tulah yg seksa....
3 jam lebih tau kacau inti ikan nih nak bagi kering....
mak aihhhh.... rasa nak tercabut lengan.... lenguh yg amat....
tp tuh pon sib baik share dgn jiran sebelah umah....
haku buat guna 3 kilo ikan.....

kulit popia dipotong kecik2.... pastuh letak atas tuala basah... takut kering plak kulit popia tuh nanti... klu dah keras nnti, susah nak simpul...

nih dia ruper inti ikan tuh.... penuh satu bekas nih.... dah abis satu bungkus kulit popia haku buat tp inti nih byk lagik..... mmg penat nak abiskan.... abis kebas2 dan sakit pinggang..... adehlaaaa....

model anak dara ahkak yer..... tu tgn comel anak dara ahkak ler tuh.... duk tnjuk cara2 gulung popia.... hehehee!!

okehhhh.... nih cara nak simpul plak..... pandai kakak buat yer.... klu ummi nak buat sorg2, mmg fengsan ler.... banyak tau...

popia yg dah siap disimpul...... kakak pon tersenyum simpul gak... heheh...

nih yg dah siap... tggu nak goreng jer.....

13 comments:

Ena said...

ena pun nak buat juga popia simpul tu tapi takut tak jadi pulak simpul nye.. hoho.. yg biasa tu boleh la kot.. senang sikit..
kalo balik umah mak mesti mak buatkan sambal ikan tu.. tapi kat KL ni mana ada.. nak buat sendiri tak terbuat kak.. sudahnya hubby beli je serunding daging.. tinggal ena nak gulung je.. hehe
best ada assistant.. sy nan ado kak.. uhuk!

.::Lynn::. said...

rasa macam nak biskut raya.. tapi rasa macam malas... hhuhu

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

rajin nye kak zue bagus2 contoh isteri mee tali..oppss mithali lah..wekkeke

dapnye serunding ikang
rindo wooo

ibu_BatRiSya @wardah said...

waa.....sonoknye...nak g raye umah k.zuela....suka popia kecik nih!

Diamilikku said...

saya beli je popiah simpul ni kak..dua balang...melayang RM..tapi takpe..sebab benda sedap saya suka..kena lah beli..nak buat tak termampu den

cheqna said...

nok sket kakkkk

Dee said...

rajinnya zue buat ye..sib baik anak dara zue leh harap..kalo anak dara dee rajin menyebok jelah..hehehe..

~Siti Hajar~ said...

byknyer akak buat..ada asst ok la, sorg2 jenuh lengguh..hehe

pstt...byk bt tu, ada balance tak nak pos ke utara ni..haha

Nana said...

leceh gak nk buat ni kan kak..
saya baru je ni dapat popia mcm ni ha..oder utk raya

Fieza79 said...

wahh rajen....fieza baru nk stat wt kuih raya...belom stat enjin ni so jd malas sket..!

kalo popia simpul tu fieza sll oder je...

~~@lyci@~~ said...

wah, ada lah jugak yg buatnya.. alycia semua kuih tunjuk hehe..

zue, nak bg kad raya.. nnt ambik kat blog yer .. selamat hari raya utk zue sefamily ;)

LYaFRINA said...

wowww.. kecik2 pun dh pndai buat popia.. kalah i... malunya.. buat popia ni mmg kna byk sabar...

kalo y gulung tu, kira ok la lg.. tp kao popia y jenis ikt mmg xreti.. putus n hancus habis...

Ain said...

masa anak dara dulu selalu la wat popia ni, dah ada anak kecik cam skrg dah tak nyompat dah....

huhuhu....