SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

23 November 2010

CiTeR PaSaL LeMBu JeR..!!

mesti korg pelik akak nak citer pasal lembu kan??? nape dgn lembu????
akak nak citer pasal bhgian2 lembu yg org makan....
klu hati, limpa, jantung dan lempung mmg dah bese org mkn kan???
kt supermarket pon org jual kan???
tapi klu lidah, telinga, idung dan kaki lembu seme tuh korang pnah mkn tak????
dgr pon mcm geli jerk eh???? heheheh!!!

tp korang, akak mmg suke sgt mkn lidah lembu...
rasanya mmg sedap... nak2 klu goreng tuh taruk bwg beso byk2....
mkn plak panas2 tuh.... mmg superbbbbb ah....
kaki lembu pon best....
klu kat teranung nih, besenya org wat rojak...
org teranung pggil rojak kateh....
perghhhh.... mmg sedap.... akak hirup kuah lagik...

tp nak msk lidah dan kaki lembu nih bkn senang....
kena bakar dulu lidah dan kaki tuh... pastuh baru kikis2 kulitnya...
pastuh baru siang dan potong2 bagai....
akak mmg surrender awal2 la bab tuh....
bab goreng menggoreng dan masak memasak xpe...

haaaa..... korang pnah tgk tak lidah lembu????
nak tgk???? jgn geli geleman plak erk!!!!
akak pon klu tgk lidah yg blom disiang, mmg mcm geli jerk...
tp klu mkn.... sedap tuh... hahahaha...!!!
tak caye sedap??? cuba tanya Nana ibu Damia tuh....
dia pon suker mkn lidah lembu tau....
kita gengla nana.... hahahah!!!




nilah rupenyer lidah lembu.... nih dah siap bakar kulitnya....
korang tgk, geli tak??? heheheh!!

yg tukang siang tuh semestinya abah akak jerk la...
akak dan adik badik mmg tak reti nak buat....
nih abah akak tgh kikis2 kulit luarnya..

nih yg dah siap digoreng..... sedappp....
tukang gorengnya, akaklah....
masa nih dah tak nmpak mcm lidah pon kan???? hahahah!!!

nih plak rupe rojak kateh tuh....  nih bhgian daging2 dan urat2 kat kaki lembu...
buat rojak nih pedas2... mmg superbb ahhh....


25 comments:

LYaFRINA said...

kalo tang rojok kateh tu.. mmg febret lya.. tp tang lidah lembu tu mmg x pernah rasa lg.. blh mkn yer??? sdp k???

rATu kEBaYA said...

tak pernah makan kedua2 makanan ni.. mana nak dapat ye.. hehehe

Diamilikku said...

memang feveret hubby su akak..hehehhehe..bab rojak kateh je lah..kalau lidah ke paru ke hati ke dia memang tak makan langsung....:)

idah @mama izzya said...

rojak kateh wehi..tp lidah dok ajin mkn..dl lepung dok wape wehi..tp lening boleh doh sloww

mrs.spicy said...

rojok kateh. faveret~

zue @ annaleeya said...

lya,
mmg beh kan rojok kateh... lidah tuh sedap tau lya... try ar mkn..

zue @ annaleeya said...

ratu kebaya,
klu ader org wat kduri ker, mtk ar lidah dan kaki lembu tuh... hehehe...

zue @ annaleeya said...

diamilikku,
klu mizan tak mkn rojak kateh tuh, mmg bkn anak jati ganu ar... heheheh...

zue @ annaleeya said...

idah,
anok teranung mmg wehi belake rojok kateh... klu lepong, lidoh tuh lagi beh klu goreng... try lu idah.. baru tau beh ke dok...

zue @ annaleeya said...

mrs spicy,
semestinya rojok kateh tuh peberet akak jgk....

Zaidah said...

sedap ker zue lidah lembu nie....tak pernah rasalah....

Fieza79 said...

tk penah mkn la lidah lembu..sedap ker..? tgk mcm geli..zue ckp sedap sure sedap noo..

az rina a.k.a jaijina said...

tak penah makan pon..seda beno ke kak? rina setakat daging & babat tu beselah..

zue @ annaleeya said...

zaidah,
sedapla zai.... rasanya kenyal2 gitu...

zue @ annaleeya said...

fieza,
klu tgk yg belum disiang, mmg nmpak geli... tp bila dah masak... sedapppp... hehe..

zue @ annaleeya said...

rina,
try ar rina... mmg sedap..

~Siti Hajar~ said...

sy pnh dgr org mkn semua tu tp xpnh tgk @ mkn lagi..hehe

tgk akak dah siap goreng lidah lembu tu nmpk cam sedap jer, kenyal tak ms gigit lidah tu kak? sy teringin nak merasa la, nti klu ada peluang sy nak try mkn la...nyum nyum..

*ermmm..nmpknya kn tgu raya qurban thn depan lor..huhu

rynas said...

oh sedap yer tak pernah makan pun lidah cam takut jer nak makan. tapi kalau tak tengok bahagian lidah tu agaknya boleh makan kot

rynas said...

oh sedap yer tak pernah makan pun lidah cam takut jer nak makan. tapi kalau tak tengok bahagian lidah tu agaknya boleh makan kot

aiDieNa said...

Heh.. lidah lembu sedap weh.. pertama kali makan tak tau itu lidah lembu.. sebab kalau tau sure tak makan.. sekali makan nak lagie.. lagie.. dan lagie...

Nana said...

hahahah akk saya baru pasan en3 ni
yes mmg btol kata akk
lidah lembu mmg sedapppp
saya sgt2 suka ok..
tapi klw saya masak xde pon bakar2 ke apa potong je tros pastu ltk garam kunyit tros masuk dlm kuali air dah kering br masuk minyak

zue @ annaleeya said...

hajar,
mmg rasa dia mcm kenyal2 sket... tp sdap sgt tau... hajar kene try tau... hehehe..

zue @ annaleeya said...

rynas,
mmg klu tgk mcm geli jer kan??? tp bila dah masak, tak nmpak mcm lidah pon... hehehe...

zue @ annaleeya said...

aidiena,
tau xpe.... bila dah siap masak, mmg tak mcm lidah lembu pon kan??? nmpak mcm daging bese jerk...

zue @ annaleeya said...

nana,
tulah pasal nana... mmg sedap kan??? klu tak try tak tau kan??? akak mmg tak pnah siang... tp besenya abah akak mmg bakar dulu... cara goreng tuh mcm nana lah... dah kering air baru taruk minyak dan bwg segala..