SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

16 December 2010

PeRSiaPaN uNTuK SeKoLaH LeR PuLaK..!!

tggal  lebih kurang dua minggu  jer lagi cuti sekolah kan???
bagi parents yg ader anak sekolah, tentu sibuk nak uruskan persiapan utk sekolah anak2 kan???

samelah mcm akak nih ha...
akak pon dah buat persiapan sket2.... malas nak beli last minute, sbb mesti sesak kan???
lgpon bln nih mmg byk betul nak pakai $$$$$....
tu pon baru jer beli baju, beg, kasut dan alat tulis...
tu blom masuk yuran lagik... bkn yuran sekolah jer.... yuran utk KAFA skali....

thn dpn abg ngah dah masuk thn satu.... jadi mmg seme benda kena beli baru...
biar abg ngah semangat sket nak gi skul kan???
kakak plak, thn dpn dah thn lima..... jadi, kakak punya beli mana yg perlu jer.... ape yg masih bulih guna tuh, guna dululah....

tingat masa kita sekolah dulu kan????
akak dulu beg sekolah guna dari thn satu smp koyak2 beg tuh...
kasut pon sama.... slagi tak ketat, pakai jerlah dulu....
akak dulu mmg dari kluarga yg susah sgt.... abah akak dulu noreh getah jerk...
lgpon kita dulu takut nak meminta2 sgt sbb dah tau mak abah mmg susah kan???
tak mcm anak2 skang... diorg nih mmg beruntung sgt2....
ape yg diinginkan pasti dapat.... betul tak????

haishhhh....terkenang zaman sekolah plak... heheheh..
layan piccas jerlah.... tgk ape keperluan sekolah yg dah dibeli sket2 tuh.....

baju sekolah..... 2 psg utk abg ngah dan sepasang utk kakak.... baju kakak sepasang jerlah... lgpon baju yg thn nih blh pakai lagi utk thn dpn....

kasut sekolah sepasang sorang.... tp utk abg ngah nak beli lagi sepasang.... kasut sekolah semestinya bata....

beg sekolah plak.... nih memasing pilih sdiri... abg ngah mmg tak abis2 dgn ben10 jerlah... kakak plak dah makin beso nih, dah takmo beg yg ader gambar bagai.... nak beg yg simple jer...

beli keperluan sekolah lebih RM100.... dpt ler adiah bear yg kiut nih....
chumel kan????

lepas beli keperluan sekolah..... anak2 nak mkn kehepsi plak.... tp tapau jerlah... bdn pon dah rasa penat sgt.... mkn kt umah jerlah... lgpon penat melayan dak airel tuh jer nanti...

beli dinner plate jer 3 set.... 


tgk jer umi nak snap.... mcm2 stail bebudak nih buat.... haishhhh...!!

airel lagilah.... suke sgt mkn ayam.... cuba korg tgk airel tuh bersila mcm mana???? mcm pendekar zaman dolu2 kan??? heheheh....

p/s : masih ader lagik keperluan sekolah yg blom beli nih.... pahtu roadtax kete mati pada 3hb Januari nanti.... hadoilaaaaa..... bln nih mmg byk tol nak pakai $$$$$... hrp2 bos baik ati ler nak bg bonus.... huhuhu..!!

11 comments:

cik dah ganu kiter said...

mesti seronok nak msk sek tu..serba baru la katakan
teringat plk zaman kiter sek kan

[-suziey-] said...

waaa dh ready dh sume..ingt kecik2 dulu..nk buka skolah la paling best sbb sume bende baru..hiks;P

zue @ annaleeya said...

cik dah,
dulu kita yg beria kan??? skrg nih sebuk beli utk anak2 plak..

zue @ annaleeya said...

suziey,
tau xpe... mmg sonot ler sbb serba baru kan??

Hezesuze said...

sameler ngan weols...semalam dah beli peralatan menulis anak...harinie gegeh balut buku teks...

minggu depan nak pergi skol bayo yuran skolah hehe

mamalieyna said...

ooooh anak2 dh sekolah memang bnyk kena berbelanja ye kak..kalau eina ni kena betul2 budget ni, kalau tak, ujung tahun tak cukup nak beli ituini..huhu..oooh eina pun kena idupkan roadtax awal tahun depan, hope ada la rezki bos kasi lebih sket ye kak..bonus! ^_^

selamat kembali ke sekolah semuanya!

nyum2x..bestnye makan KFC!

zue @ annaleeya said...

heze,
tulah pasal... buku kakak seme dah balut, cuma buku abg ngah blom dpt lagi... mgkn dpt masa orientasi nnti kot...

akhir bln nih bayo yuran plak kan???

zue @ annaleeya said...

eina,
tulah eina... dah ader anak2 sekolah mmg byk tol nak pakai duit... hrp2 dptla bonus tuh kan???

Diamilikku said...

nanti airel pulak sibuk2 nak masuk sekolah..tgk abg ngah dah pegi sekolah...heheheheheh

zue @ annaleeya said...

diamilikku,
haah su... tu pon bila akak beli beg sekolah utk kakak dan abg... dia pon sibuk jgk nak beg...

Anonymous said...

keylogger hardware is a device fewer than 2 inches 5 cm long, making them the
smallest Keyloggers on the marketplace lesser than the dimension of a USB Drive How do they work?