SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

20 May 2011

dutch lady naik harga bulan depan....

hadoiiiiiii..... tensen aku dgr berita nih...
bln dpn susu DL123 dan DL456 konpem dah naik rege....
sape yg anak dia minum susu DL nih?????
marilah sama2 tensen dgn aku..... huhuhuhu!!!!

petikan drp Berita Harian :

DUTCH Lady Milk Industries Bhd akan menaikkan harga produknya antara lima hingga enam peratus secara berperingkat mulai bulan depan.

Pengarah Urusannya, Bas van den Berg, berkata kenaikan itu terpaksa dilakukan bagi menampung kenaikan kos susulan peningkatan tinggi harga bahan mentah tenusu dunia yang dijangkakan meningkat sehingga 29 peratus lagi tahun ini selepas peningkatan 27 peratus tahun lalu.

Beliau menjelaskan, kenaikan harga bahan mentah tenusu itu berikutan peningkatan permintaan di negara pasaran sedang berkembang dan perubahan persekitaran di negara pengeksport yang meningkatkan kos pengeluarannya. “Di samping menaikkan secara berperingkat harga, syarikat itu juga akan meningkatkan lagi kecekapan operasi bagi menampung sebahagian kesan kenaikan kos bahan mentah berkenaan, ” katanya pada sidang media selepas mesyuarat agung tahunan syarikat itu di Petaling Jaya, semalam.

nota kaki : lepas satu, satu naik rege.... duit gaji skrg dah rasa mcm air... laju jer kuar... hr tuh minyak, gula dan tepung naik rege... skrg nih produk dutch lady plak.... hrmmmmm..... dahla hr tuh DL 123 dan DL456 dah naikkan rege sbb packing baru... nih nak naik lagik.... huhhhhhhh.... mmg terasa sgguh skrg nih... serba serbi brg naik.... klu gaji naik sama xpe jgk.... sabo jerlah...

29 comments:

cikmOt said...

kak, saya tumpang tensen berjemaah ngan akak ni...sob sob...

ieda said...

huhuhu sape x tensi tuu dia duit banyak huwaaaaaaaaa !

mana x nye .. brg naik gaji tang tuu juga .. huhu mencik2 :(

~Siti Hajar~ said...

anak2 sy pn minum susu DL jgk, parah la pasni, si kakak pn minum susu lagi tu...

btl la k.zue, duit mcm air je la ni, dpt byk mana pn xcukup situ la...huhu

ctnurkhijah said...

tumpang tensen jugak....huuuuaaaaa..

rugi ari tu tak beli banyak time kedai ubat cina tu buat promosi
rm15.90 jer..

~izan~ said...

nk wt cmner kak,kena hadap gak benda2 gini..semua menda nak naik,tah ape tah yg akan turun,rasanya kesihatan kot turun sebab asyik terkezut tgk rega brg huhu

sarah-najwan said...

kita senasibbbbbbbbb...huhuhu

tapi xpe la..mek sarah je yg neneng botol skrg..najwan da xhisap agi...

sha a.s said...

Sha suke dutch lady choc! minum sejuk² baru klua peti ais, nyummiiee!!

eB ezrin said...

la.. ye ker? sbb kurang dd kot eh?

iduraz said...

hukhuk..dutch lady plk naik rege?aritu lari dr Anmum sebab tuh gak..aduii

Nana said...

buat masa skang ni xterasa sangat la dengan kenaikan susu sebab damia dah tak mnm susu
tapi nanti2 akan datang kot2 nak tambah anak
sure terasa beban gak

Fieza79 said...

alorr tumpang tensen...bl susu asyik naik harga je maka lps ni kalau beranak lg pasni kena susu kan sendiri..jimat..hehehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

siannya..
if depa upgrade susu tu jd lebih bagus takpe la jugak kan if nak nek kan rege...grrrr

fazilzura said...

waaaaaaaaaa naik lg ke? ampeh tui ler.. akil minum DL345..

Zue AnnaLeeya said...

cikmot,
silakan... meh kita tensen sama2... huhu..

Zue AnnaLeeya said...

ieda,
kan kak... klu gaji naik sama xpe jgk...
asyik2 brg jer naik....
mmg tensiiiii... huhu..

Zue AnnaLeeya said...

siti hajar,
tau xpe... duit tuh mcm air.. laju jer..
klu pecah duit RM50 hinggit skrg nih mcm cde ape kan????

Zue AnnaLeeya said...

ctnurkijah,
tulah kan???? mmg trasa tuh naik smp 5-6 persen... hadoiii... tensen...

eh murahnuer promosi smp 15.90... klu tau mesti dah beli byk kan???

Zue AnnaLeeya said...

izan,
haahla izan... kesihatan kita yg menurun sbb terkezut seme brg naik.. duit jer seme.. huhu..

Zue AnnaLeeya said...

sarah-najwan,
tp tulah kak... teraso jugok wlupon sore jah minum susu... huhu.. serbo serbi naik...

Zue AnnaLeeya said...

sha,
tulah psl sha... yg adik minum DL123 tuh... yg kakak dgn abg plak sibuk nak minum DL choc tuh... mau tak fenin ummi neh... huhuhu...

Zue AnnaLeeya said...

eb,
ntahla eb... serba serbi nak naik jerk.. tensi kan???

Zue AnnaLeeya said...

iduraz,
skrg xleh lari mana2 dah... seme asyik nak naik jerk kan??? huhu...

Zue AnnaLeeya said...

nana,
owhhh... damia dah tak minum susu eh???
airel masih kuat susu...
klu DL123 tuh 3 peket sebln.. huhu..

Zue AnnaLeeya said...

fieza,
haah fieza... nnti dah bersalin, better fieza bg susu ibu..
lebih jimat.. heheh..

Zue AnnaLeeya said...

rose,
tulah psl rose... hr tuh sbb packing baru naik rege..
nih naik lagik.. tensi tau.. huhu..

Zue AnnaLeeya said...

fazilzura,
tulah kan??? hampehhhh.... asyik naik jerk... huhu...

syariza09 said...

serba serbi smua naik, mana la kita nk cekau duti banyak2 tu...sob sob

Mr Rileks said...

hampeh tul... patut la semnggu dua nie payah tul nak dpt stok... hish.. yg pek bsr mmg dah xde yg biasa, byk yg coklat & madu...

Anonymous said...

mmg smua naik bukan saja Dlady....frust sangat..nasib baik harga petrol maintin