SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

29 June 2011

7 Hari Mencintaiku....

salam........
7 hari jer mencintaiku???? alaaaa.... nape seminggu jerk???? hehehe....
skrg aku tgh menelaah novel terbaru karya Siti Rosmizah, 7 Hari Mencintaiku.....
penulis yg sama utk novel Andai Itu Takdirnya.....
cehhhh... menelaah kunun... mcm nak amik exam.... hahahaha....

hadoiiii... mmg tebal giler novel nih.... dlm 1000++ muka surat....
blom abis baca lagik, baru separuh jer.....
haishhhh.... mkn masa jgk nih.....
yerlah kan, klu kt umah mmg takde masa dah nak baca novel...
sibuk dgn anak2 jerk..... huhu....

tp wlupon baru separuh jer baca, jln citer yg menarik....
dan best gak nih klu wat drama.... hehehe...



tebal giler kan????


SINOPSIS HASIL CARIAN GOOGLE :

"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan ? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri ! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya ! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawa cermin ke suluh muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati ! So ... apa kata kau berambus sekarang ! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau ! "

Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?

Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.

Lyafrina pon dah review pasal novel 7 Hari mencintaiku kt SINI

notakaki : Alhamdulillah, hari nih hari ketiga berpuasa...... baru kol 9 pagi, tp dah pikir nak buke dgn ape yer????? huhuhu.....

14 comments:

sha a.s said...

perghh..rajinnye bc novel...Sha mase zaman skolah dulu mmg tersangat la rajin....pehtu malas dah...ekeke

sarah-najwan said...

akak tabik spring sapa yg suka baca novel...

akak ni pemalas..yg akak baca..hak akak wajib ajar kat anak murid ajo..hehe

~~@lyci@~~ said...

kak.. siti rosmizah punya citer mmg best.. alycia dah bc novel dia 3.. paling best Cinta Kau & Aku.. kalau akak xbc lagi, carik la.. mmg xrugi punye.. nnt alycia nk carik la novel ni..

LYAfrina said...

hehhehee..baca la citer ni best, geram & ngetik..hehehhe

tp xleh lawan lagi novel andai itu takdirnya.. dr awl hingga akhir, nangis manjang.. novelisnyer siti rosmizah gak.. try la carik..

mummy_ayu said...

wah...dah ramai gak yg buar review pasal cita nie..nak cari gak la..

ieda said...

akak pun same ngan kak zia .. tapi bukan malas cuma x minat ekkeke :)
huhuh tgk tebal tuu layiee lah x rajin huhuhu

eB ezrin said...

eB x leh start bacer, kalo dh start x wat keje nanti ;p

zaidah said...

rajinnyer zue membaca novel....klu zai satu novel agaknyer satu tahun baru habis...huhuhu

♥SyilaSyira♥ said...

tebalnya....rasanya tak pernah lagi tgk novel setebal ini

r|nA @ ja|j|na said...

sikit hari lagi adelah yang nak buat drama tu kak..tgok, jgn tak tgok, hehehe..

Fieza79 said...

rajin baca novel..fieza ni cpt jemu menatap novel lama2...

munna said...

DAH LAMA TAK LAYAN BACA NOVEL.....

iduraz said...

kita pon suka baca novel tapi dah lama tak baca..

ecah said...

novel nie sgt2 best... xrasa rugi beli.. :)