SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

24 June 2011

Airel dan balai bomba....

pagi korang..... dah bekpes lom???? aku jap2 lagi  kuarla carik mkn... hehehe....
tgk tajuk tuh, ape kaitan Airel dgn balai bomba plak????
xdelah, selasa lepas Airel pegi melawat balai bomba....
cikgu taska yg bwk kan.... ramai gak pegi, dlm 40 org....
taska dan tadika KEMAS pegi skali.....

Airel plak dari umah lagik dah semangat nak pegi...
bgn pagi pon tak susah.... kejut skali jerk terus bgn...
bila aku usik ckp cikgu dah tggal adik sbb lmbat, airel dah lain mcm...
pastuh nangis2.... hahahaha..... pagi2 dah nyakat anak....
smp somi aku pon marah... mcm xde keje lain....
nyakat anak jer kejenya.... rilek ar bang.... nak tgk gelagat airel jerk..... hehehe...

bkn gi balai bomba jauh pon.... balai bomba kt Indera Mahkota jerk...
bila balik umah airel semangat duk citer.... tgk pakcik padam apilah....
pastuh pakcik bg naik kete bombalah...
"kete bomba beso ummi.... kaler merah.... best adik naik..."
"abah, kakak, abg ngah xleh naik.... ummi jer blh..."
hehehe.... mcm2... sonot tgk airel duk citer.. semangat btol...
smp tempias kt seme org....... hahaha.....


dpt cenderahati nih.... buku mewarna, pensel warna dan cekelat.....

kena sambung titik2 pastuh kaler..... mmg ralit airel duk kaler nih.... abg ngah nak kaler skali pon, airel tak bagi... huhu....

katun warna warni....

gambo nilah airel duk tnjuk kt kakak dan abg ngah.... bkn aper, airel eksenla sbb dia dpt naik trak bomba tuh.... duk ulang mende sama, "best adik naik... kakak dgn abg ngah tak naik...." dgn memek muker ngade2 gitu... hehe...

p/s : bagus gak kan kecik2 dah bg pendedahan mcm nih.... biar anak2 kita tau, api nih kecil2 jadik kawan, dah besar jadik lawan...jadi... mmg xleh main api....

18 comments:

Nana said...

test

sha a.s said...

haa..betul betul betull...elok dedahkan anak2 dgn bnda2 cmni...

ieda said...

aah .. sgt2 bagus kalau pendedahan mcm nie .. akak pun setuju :) kalau anak2 sure lah mereka suke , sesuatu yg baru kan :)

munna said...

seronok budak ni....zaman munna dulu time tadika... ingat lagi pergi zoo negara

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

comel plak rase budok2 kecik g lawatan tanpa mok ayoh kang.Aisyah xpernah dapat lagi peluang camtu

Dee said...

bestnya..auntie pun tak penah melawat balai bomba..hihihi..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

eheheh eksen eh dia..mentng2 dah naik kete merah tu..:-)

Fieza79 said...

dia dh naik eksyen la dgn kakak abang dia ehh...bagus tu kecik2 dh didedah kan mcm ni...

mamalieyna said...

bagusnya kecik2 dh diberi pendedahan gitu kan...semangat harus la..kan airel kan..hehe~ dpt bygkan camna keadaan excited dia bila bercerita tu..hee~

Zue AnnaLeeya said...

nana,
test ape nana???
akak plak tak phm... huhu..

Zue AnnaLeeya said...

sha,
tulah kan????
supaya anak2 tau bhya api tuh..

Zue AnnaLeeya said...

ieda,
mau tak suker kak...
balik umah asyik duk citer dia naik trak bomba tuh jerk... hehehe...

Zue AnnaLeeya said...

munna,
saya nih dulu lagilah...
tadika luar bdr kan???
xdenya gi mana2 pon..
tak mcm skrg nih...

Zue AnnaLeeya said...

ummi aisyah,
tu ar... diaorg gi dekat2 jer xpe ar..
klu jauh, rasanya cikgu pon tak sggup nak pantau 40 org murid kan???

Zue AnnaLeeya said...

dee,
jom aunty ikut airel...
kita naik kete bomba nak????
hehehehe...

Zue AnnaLeeya said...

rose,
tau xpe...
siap jebek2 ke kakak dan abg ngah...
nok nyoho ngat dia naik kete merah tuh...
hahaha....

Zue AnnaLeeya said...

fieza,
haah kan??? beri pendedahan awal2 nih bagus...
supaya anak2 kita tau bahayanya api nih...

Zue AnnaLeeya said...

mamalieyna,
tu ar.... citer semangat kemain...
kitaorg gelak bkn pd citer tuh...
tp gelak tgk memek muke airel duk bercrita...
dgn pelat2 gitu kan???
hehehehe...