SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

05 August 2011

sagupal @ asam gumpal???? konpius mak....

sape tau????? kuih nih ape namanya yg sebenar????
sbb kt ganu panggil asam gumpal...
pastuh ader ckp namanya sagupal ringkasan drp sagu + gumpal....
haishhh... konpius mak nokksss.... pinjam ayat izan sat.... hehehe....

ahhhhhh.... fedulikla org panggil aper pong.....
yg penting hajat aku nak mkn kuih nih dah dpt....
dua hari berturut2 aku berbuka dgn kuih nih....
smp kan sahur tadik pon aku balun lagik.... muaahhhaaa....

sagupal @ asam gumpal aku beli kt PARAM kt area umah jerk....
4 biji nih dua hengget....
aku mkn 3 bijik... sebijik lagik kakak mkn...
incik somi dan anak2 terunaku tak suker kuih nih.....
sgt shedapppp.... sape suker kuih nih????
sila leleh2 ayaq liuq.... (betoi ka??)  ahaksssss......

hari nih ingat nak carik kuih jenniper lopez plak la....
hahaha... kuih lopes la.....
daaaaa......

15 comments:

cheqna said...

sagupal namanya yer...
sekian terima kasih =)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

best asam gupa ni..
nk2 makan sejuk..
walla, sedap doh wasse.. =)

HappyIrfa said...

SALAM..tadi dah komen,rupanya komen kat salah blog :-)

selamat kenal2..

itu kt kg saya namanya 'sagupal'

~Siti Hajar~ said...

xpnh makan lg kueh ni, kat utara xde kot..hehe

SyidaGorjes said...

kita suka kuih ni. mak buat setalam kita sorang yg makan.

~izan~ said...

akak,dlm dia ada inti kan then kuah dia yg ada halba2 tu sikit ek..izan selalu tgk mak beli,tp izan tak smpai seru lg nk mkn,tp mak kata sgt sedappp

=)

~izan~ said...

eh ada ayat izan tu ek? ahh tak koser mak nokssss haha

fieda said...

zue...kite suker...wah..ni feveret ni kalu balik beseroh...mak selalu buat..tp kt kl ni x jumpe la..teringinnya nk mkn...kite panggil sagupal..

ieda said...

sagupal lah kan .. akak kalau beli selalu tunjukk je .. nak cakap x pandai ekekek sedap nieeeeeeeeeeeeeeee

eima said...

rasa nye cni panggey sagupal la ...
tgk kat kedai ... ari tu ...

tp kan klu mkn sagu yg tak gumpal ngan susu cair+air gula merah + ais batu pun sedap au ....

mamalieyna said...

lagi taktau nama betul dia, tau sagu je..hee~

dapnye kak, terliur dh ni..hu~

cik dah faridah said...

dua2 org sebut...tp idah mmg pggl sagupal la..kalu sebut asam gumpal mcm pelik jer kan...sbb bahan nyer kan sagu...

kat sini kalu sagupal hok sedap kat batu rakit..lek pantai

Ena said...

kak zue,

ena pun suka kuih ni.. selalu time poser memg p cari kat param.. tp skrg lom menjengah lg so, blm la merasanya lg.. kena gak cari nanti.. huhu..

na panggil sagupal je kak..

~aSHa~ said...

pernah cuba kuih ni.....




kak, akak menang Teka Teki MDM...sila bagi nama dan alamat ye....azrisha03@yahoo.com

Fieza79 said...

amboi sedap nyaa..terliur ni..penah tgk tp tk penah rasa..mesti best..! adoi dugaan...