SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

16 April 2012

tungku batu/besi vs tungku moden.....

Assalam....

hari nih dah pon isnin balik.... kejap jerk....
ade sape2 yg bermonday blues ker?????
aku nih tak kata korang, tp aku sdiri pon lemau dan M jerk nih.... hehehe.....
ni pon paksa jgkla dtg keje utk mggu nih..... mggu dpn dah cuti keje....
tu pon klu beby nih xnak kuar awal la... huhuhu.....
lgpon mmg takde ape2 tanda pon lagi.....
makyong masih larat bersoping.... hehehe....

berbalik pd tajuk.... korang mesti kenal gambo kt bwh kan????
tungku besi.....
xkan x kenal kan????? tungku nilah guna masa berpantang kan????


klu nak guna nak kene bako dlu.... pastuh kene balut dlm kain plak....
cerewet sketla......
ecehhhhh...... masa nilah baru cerewet bagai....
masa branak 3AZ dlu, tungku nilah yg duk guna.....

almaklumlah skrg dah ader tungku moden......
guna pon senang kan????
cuma caj jer dlm 5 minit, dah blh terus guna.....


tungku nih aku beli yg ader magnet.... rege RM35 jerk....
klu xde magnet harga RM25....
bezanya, yg magnet tuh panasnya tahan lama sket.....
jurual tuh katalah.... aku pon tak tau sgt sbb nih pestaim nak guna......
dah malas nak guna tungku yg dulu tuh..... yg nih kan senang.....
maklumlah berpantang pon sdiri jer nanti..... huhu.....

tadi aku duk gugel antara kebaikan tungku moden nih :

BANTAL PANAS MULTIFUNGSI (TUNGKU MODEN)


PRODUK YG TERCIPTA DARI INOVASI TEKNOLOGI MODEN UTK MENJAGA KESIHATAN. MAMPU MEMANASKAN BADAN AKIBAT SUHU YG SEJUK, HYGIENIC SERTA MENYENANGKAN. BOLEH DIGUNAKAN OLEH SEMUA KALANGAN. BAHAN FABRIK BANTAL DIPERBUAT DARI BAHAN ANTI KUMAN TIDAK BERBAU DAN ANTI BAKTERIA. BIJI MAGNET PILIHAN, CAIRAN BERUBAT TRADISIONAL YG ANTISEPTIK.

MELEGA SERTA MENGURANGKAN SAKIT-SAKIT SEPERTI:

-Sakit Kepala/Pening Kepala
-Demam Sejuk
-Lenguh Badan/Bahu
-Lenguh Tapak Kaki
-Sakit Pinggang
-Sakit Lutut
-Senggugut
-Untuk ibu lepas bersalin (tak perlu susah bakar tungku, cas 5-8 mins saja)

skrg nih semenya moden dah... tak mcm dulu erk.......
klu mak2 kita dlu xde pon mende2 gini.....
tp skrg nih mcm2.... semenya nak senang.... hehehehe.....


13 comments:

cik dah faridah said...

hati2 guna tungku moden..bkn nak menakutkan..aritu ada kes tungku pecah sms caj...

ieda said...

haa zaman semakin moden kan .. tungku nie banyak org kolej akk beli , akk x beli sbb lebih suke gunee tunggu lama tuuu .. ;) pure rasanya ! .. ;)

~Siti Hajar~ said...

Sy lagi terlebih moden k.zue, xbertungku langsung...huhu...

Tp tungku bantal tu byk gunanya jgk, bkn ms pantang je blh pakai kan, murah plk tu...blh la cuba..

Nens Collection said...

kalo nk cepat..harus beli ni..xyah ler ssh2 bakar tungku..hehe

cheqna said...

molek gok beli hok ni
nok bahang gok r se..

fieda said...

moden doh le ni kan..

LYAfrina said...

sekarang smuanya canggih2 kan

armouris said...

tungku ni boleh beli online kat sini - www.sihatselalu.biz/tungku-elektrik

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

kita dulu pakai tungku batu sungai...turun temurun punyer, pastu balut dengan daun ape ntah tak ingat dah...then balut dengan kain batik...now semua canggih2 kan..

Syira Qahira said...

salam..

saya tengah mencri juga kak, sedang berpantang la ni..

murahnya akak, , y biasa pun dah rm30 kat pahang ni. belum y bermagnet lagi, tu serba salah nak beli tu..

eB ezrin said...

wah nanti leh tanyer zue :)

Gieyana said...

Org ckp tungku batu lg baik....:)

Sulaiman Mohd Yusoff said...

SAYA BELI BARU PAKAI 2 3 HARI DAH ROSAK TAK BOLEH CHARGE.