SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

11 July 2012

citer pasal Zalea jelah....

Assalam.... pagi seme....
hahhah... ntah ape2 tajuk.... huhu....
hari nih dah pon rabu yer.....
pejam celik pejam celik, rupanya dah masuk 2 mggu lebih aku keje balik....
maka dah 2 mggu lebih jgkla Zalea duk dgn pengasuhnya....

setakat ni Alhamdulillah.... Zalea mmg tak byk ragam....
asalkan Zalea ckup tido dan kenyang, mmg sengih2 jelah kejenya... hehehe....
pengasuh Zalea pon ckp, snang sgt nak jaga Zalea....
senang sgt hati ummi dgr.....

dan Alhamdulillah, kali nih jiran sblah umah jer yg jd pengasuh Zalea....
dulu jiran ni pon pnah jaga abg ngah masa kecik dulu....
anak2 pon dah selesa dgn panggilan MAK dan ABAH dgn pengasuh ni....

lagi satu.... yg buat ummi bersyukur sgt2, wlupon umo Zalea dah 2 bln lebih, Zalea tetap selesa tido kt bwh jerk....
bkn ape, klu tido buai susah masa nak jalan2....
sbbnya, klu nak tido jerk mesti nak jgk tido dlm buai.....
pastuh mmg wat peel la klu nak tido.... nih pengalaman 3AZ dulu....
abis tuh klu tgh soping atau jln2 ker, masakla dik non nak carik buai kan???? huhuhu...

yerlah klu nak ikutkan pengalaman kakak dan abg2 Zalea dulu, blom abis pantang pon dah tido dlm buai....
klu tak tido dlm buai, ummi xleh wat keje....
sbbnya.... tido mmg seciput jerk.... hehehe....

tp Zalea mmg lain sgt..... mmg snang sgt2 nak jg Zalea masa dlm pantang dan skrg.....
tak pnah menangis mlm..... ragam pon tak byk.....
klu menangis pon masa lapar atau nak tido jer....
suara Zalea pon alahai..... nangis sopan gitu tau.... pelan jerk suaranya..... 
smp jiran2 pon ckp.... susahnya nak dgr suara anak dara nih.....
susah sgguh nak nangis... hehehe....
mgkn Zalea memahami sbb ummi berpantang sdiri kan?????



bdk bambam nih lebih selesa tido atas mende alah ni haaa.....
turun temurun drp kakak lagik.... tak rosak pon lg, cuma tukar kain yg lubang2 tu jerk.....  
jadik, mmg kene usung ke umah pengasuh hari2 la.....
alaaa.... pengasuh sblah umah je kan?????
bkn xnak beli lain, tp mende ni pakai setakat 2-3 bln jerk....
klu Zalea dah pandai pusing2 bdn, takut jatuh plak kan?????
skrg ni pon posisi tido dah berpusing dah.....
cuma tak pandai buat pusingan 360 darjah jer lagik....
klu tak mmg tak letak dah atas mende tuh..... huhuhu.....



nilah Zalea skrg..... makin bambam skrg....
dah lenguh tgn ummi klu dukung dia..... huhuhu....
skrg dah pandai nak main2 dgn org.... suka sgt klu di agah2.....
senyum sengih jerk manjang...
suara pon dah berbunyi... nak ckp2 dgn kita.... smp muncung2 mulut tuh....
bab muncung tulah yg bg ummi geram nak gigit.... hehehe....

oklah korang.... ahkak nak gi bekpes jap.....
seminggu jerk lagi blh bekpes masa keje ni...
dah nak pose pon.... ehhhh..... sabtu mggu dpn dah pose eh?????
aduhhhh..... kejapnya masa berjalan kan?????


5 comments:

Suhana Shuib said...

mula2 nak tinggal ngan babysitter mmg rasa cam berat jeer.. nak2 nengok muka anak cam sayu..huhu.. tapi dah kena kerja kan..kena la bekorban..salam kenal dr saya Suhana..

~Siti Hajar~ said...

Zalea good girl...xbyk ragam ok la, kita pun xfening, klu byk ragam adoiiii blh fensan...

Tingat dulu dlm pantang kat Dalia, mmg dia kuat merangam sggh, sampai hilang sabar sy ni...huhu..

Nad @ MamaZN said...

cepat gak nmpk tumbesaran zalea ni hihi
kak, nk romper saiz ape? n nk brape?

CheNamNam said...

ishh ishh dah makin tembam dah diyer..geram tengok tau...senyum-senyum sumbing plak tuhhhh...geget karang baru tau..!!

Nieyl said...

jenjalan kat sini..=) n follow..