SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

06 December 2010

GeRaMMMMMM...!!!

memang gerammmmm.....!!
slalu mcm nih tau....
slalu sgt dpt mende nih seme kat taska....
dapat aper????
dapat "tanda" la....
tanda kt pipi, kt dahi, kt lengan.... dan mcm2 la....
geram tau....

masa akak amik airel jumaat lepas pon, airel dpt "tanda" lagi.....
kali nih dekat dgn mata....
gerammmmmmmmmmmm....!!

bila umi tanya... "sape wat kat adik????" airel jwb.. "awan wat..(kwn buat)..."  hrmmm... besenya bdk2 nih tak pandai tipu kan???? sib baik tak kena mata... ader kesan kuku tau... mesti pedih klu kena air... mau tak pedih.... masa mandi pon, airel siap tutup2 lagi dgn tangan takmo bagi kena luka tuh.... haishhhh.... mmg gerammmm...!!

balik taska tuh..... airel dpt lagi satu "tanda"..... tanda nih xleh marah org lain la... sbb tanda yg nih, airel carik sdiri.... jadi... sdiri tanggungla kan???? dah makin beso nih, makin notti la sket... huhuhu!!


tu dia.... dpt cap mohor kt siku plak... jatuh beskal punya pasal la nih... nangis jgkla kejap... tapi bila dah jatuh tu, pandai plak carik umi suruh sapu ubat.... hehehe... airel... airel..!!! 

p/s : tp klu gini kira ok lagila kan??? sbb xdelah teruk.. cuma geram jerlah... jgn smp pengasuh ikat dan gi plaster mulut anak2 kita mcm yg masuk paper ari tuh sudahla kan???? mtk simpang jauhla... Aminn...

21 comments:

ciK mOt ©™ said...

uikss...banyaknya tanda kak..

az rina a.k.a jaijina said...

uiks..sape tak geram camni..baik akak pegi tnye pihak taska..kalau di biarkan mmg dorang wat dono aje..dia igt kite mak pak ni tak amik pedulik..

Dee said...

kalo tanda2 tu sebab kenakalan anak sendiri..xleh ckp apalah kan sis..budak2 ni kdg2 kita larang xnak dgr..jgn teruk2 mcm kita baca kt paper tu sudahlah..lgpun airel leh ckp..kalo orang pukul or dera dia kan..xlah takut sgt..kalo yg leh ckp tu yg kesian..

rATu kEBaYA said...

budak nak membesar ni mmg macam tu.. macam2 tanda yg akan dapat..

LYaFRINA said...

ishh.. byknyer dpt tanda ni.. xleh dibiarkan ni.. ekceli kena bgtau jugak kat pihak y menjaga aireel ni.. sekurangnya dia org lbh prihatin mengawal budak2 ni.

sarah-najwan said...

biasalah kat stu
mesti ada tanda2
jika anak kita jenis baik gak
konpom kene..

xpe..nati da besar sket
dia pndai jaga diri..

Diamilikku said...

hurmmm..akak buat su risau pulak..minggu depan dah nak hantar alesha gi nursery nih...huwaaaaaa...serammmm..mintak2 la takde apa2..alesha tak penah bertanda lagi nih

Fieza79 said...

skrg ni walo ber tanda kecik je pon kena lebih alert kan? sbb dh mcm2 skrg ni dok dgr...btol tak zue...

zue @ annaleeya said...

cik mot,
tulah pasal;.... huhu..

zue @ annaleeya said...

rina,
akak dah tanya rina... tp tulah.. akak malas nak gaduh2 nih... lainla klu dah siyes sgt... mmg akak akan ngamukla...

zue @ annaleeya said...

dee,
tulah dee... stakat nih, luka2 sket gitu jerlah.. haah kan... klu yg xleh nak ckp tuh, sian kan??

zue @ annaleeya said...

ratu kebaya,
tau xpe... nak wat cmner kan??? budak2 nih makin beso, makin nottinya..

zue @ annaleeya said...

lya,
tak taulah lya... malas nak komen sokmo... kan tak pasal2 org pulaukan anak kita plak... susah kan klu htr taska ni... huhu..

zue @ annaleeya said...

lya,
tak taulah lya... malas nak komen sokmo... kan tak pasal2 org pulaukan anak kita plak... susah kan klu htr taska ni... huhu..

Mak Su said...

usia tgh lasak... ;)

zue @ annaleeya said...

sarah najwan,
dah lumrah bdk2 kan??? makin beso makin notti..

zue @ annaleeya said...

dia milikku,
yer ker??? nape nak htr alesha ke nursery plak??? Insyaallah su.. alesha baik2 jer...

zue @ annaleeya said...

fieza,
tulah... takut sgt skrg nih sbb dah mcm2 kes kita dgr kan???

zue @ annaleeya said...

maksu,
tula maksu... tgh notti sgt..

Zaidah said...

menjadik tanda tanya plak....jangan thundercat udahlah...tapi memang banyak tu....kena pantau zue..

~Siti Hajar~ said...

cian Airel, tgk pun dah rs ngilu tau..

sama la mcm anak sy akak, sllu dpt tanda, nk tya xtau jwb lagi, bl tya pengasuh, kata anak jiran buat..huh! nk je kata 'akak bt apa xtgk anak sy ke' tp xterkeluar la plk..huhu...sabar ajalah..