SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

22 December 2010

Lagi kisah gerammmm....!!

salam seme....
hari nih akak publish citer geram jgk nih..
lagi pasal jiran tetangga....
tak tau nak luah kt sape.... kt somi hr2 duk luah...
smp somi akak pon dah naik muak... kekekeke...
jadi, tak salah klu akak luahkan kt blog kita sdiri kan????
blh jgk kwn2 jadi penenang kt akak nih kan??? hehehehe!!!

semlm citer pasal airel luka kt mata pasal anak jiran buat tu kan???
kali nih bkn cederakan anak2 akak pon....
tapi..... telah menyakitkan mata akak sdiri......
bkn setakat sakit mata jer...... menyemakkan mata pon yer jgk....

korang tak caya menyakitkn dan menyemakkn mata???? korang tgk nih.....
mmg sakitttttt sgt mata akak nih......








gambar nih akak amik dari dlm pagar umah akak...... jd mmg dekat sgtla... betul2 dpn umah akak tau... nmpak tak ape tuh???? mcm khemah org pelarian jer kan???? tp akak rasa khemah pelarian kt palestin tuh xdelah menyemakkan mata mcm nih.... huhhhhhh.... mmg akak geram + marah..... mcm dah xde umah ker nak duk kt khemah bagai???

tp tulah... bila dah duk dekat nih, susah sgt tau... serba salah kita dibuatnya.... nak marah2 anak org pon, bknnya bdk kecik... thn dpn dah sek men... khemah nih pon dah lama tau anak jiran nih buat.... start cuti sek ari tuh lagik...... dahla masa buat tuh sepatah pon tak tanya kita... main buat jer....  akak balik jer keje, tgk khemah tuh dah terpacak dpn umah... dpn umah sdiri, tau plak tak nak buat... takut menyemak... abis tuh mandai jerk wat dpn umah org tuh, tak menyemak ker???huhhhh... mmg gerammmm....

klu korg jd akak... korang geram tak???? dahla kt dpn tuh klu adik badik atau sedare akak dtg ker, mesti nak paking kete kt situ... skrg dah tak blh dah... pastuh, bila pagi2 bkk jer pintu umah, dah menda alah tuh yg nmpak dulu... mmg mencacatkan keadaan sgguh..... mencikkkkkkkkk....!!!!

p/s : sori eh duk luahkan kt korg.... dahla semlm pon entry marah2 gak.... tp akak mmg geram sgt sgt sgt.....

25 comments:

ciK mOt ©™ said...

kak...sabar kak...jom sarapa...akak belanja...

Fieza79 said...

mmg sape pon tak suka tgk benda yg menyemak mata dpn pagar umah kan...

kes fieza lg berat...jiran siap paking kete dia sebiji betul2 dpn tembok pagar umah...sebiji lagi belah jalan sana dpn pagar umah..kdg nk reverse kete pon jd ssh...mmg haru la dpt jiran cmni...ishh2

LYaFRINA said...

ermmm.. teruknya smpai g2.. bukan j menyakitkan pandangan mata.. tp x baik utk keselamatan. ntah2.. ada tersembunyi binatang bahaya kat situ.. bertakungnya air.. skarang musim hujan.. lagi la...

k.zue byk2 bersabar la.. cubala slow talk dgn jiran tu... kalo x leh slow2 doh.. bahang kuat2 lalu.. hehehe

LYaFRINA said...

kes fieza, sama dgn kes lya.. adoii tension.. time nk msuk pagar tu, cam nk gesek j kete dgn kete jiran tu.. kan kete kita plok y rosak.. sabo j la.

ieda said...

camne nak cakap erk .. pada akak lah .. akak akan cakap baik2 dgn jiran tuu terangkan keadaan dan apa yg kita x puas hati itu ...
kalau kita x cakap susah .. makan hati kita buat apa .. so jalannya bawak berbicang .. cakap baik2 ..
insyaallah dia akan paham dan buatlah dia paham ..

kalau kita berbudi sure org akan berbahasa dgn kita .. jgn takut tuu :)

Nana said...

astaga,,,
dia wat main khemah2 ke apa?
serius mmg semak nampak..
ntah hape2 la..
ni la payah ada jirang sengal
mcm jiran saya gak

atty's said...

salam zue..takpe..apa yg terbuku tu luahkan je kat blog..

apa lah ..tak kisah lah nak buat khemah ke apa ke kan ..
tapi .buat depan rumah sendiri lah , jgn ganggu kawasan org.

kang kita ckp lebih2 kang kata kita bagak ler , sombong le apa ler..

Nurzairul Isma said...

haish.. mmg geram.. tapi sabo je la kak.... jiran sengal mmg gitu...

Zaidah said...

adose.....memang mencacatkan pemandangan...tapi semalam ade dengar ustaz kat tv tu cakap ...klu kta nak berbaik ngan jiran...kita berbuat baik dulu...tapi klu dah memang sengaja nak sakitkan hati kita macam mana plak...

zue @ annaleeya said...

cik mot,
dah sabola nih dik oiii... klu tak sabo, lama dah akak trajang khemah tuh... hahaha...

zue @ annaleeya said...

fieza,
tulah kan??? bila dah berjiran nih mcm2 hal... serba salah kita dibuatnya... nak marah lebih2 takut jadi lain plak..

zue @ annaleeya said...

lya,
tu ar lya... dahla kt dlm khemah tuh bdk tuh letak tilam... dah ujan gini, baunya mak aihhh... hapak sgguh... sakit idung nih...

zue @ annaleeya said...

ieda,
masalahnya jiran yg satu ni kak... susah sgt... asyik kita jer nak berbudi dgn dia... tp dia wat dono jerk... slalu kita jer yg nak mengalah, mana tahan kak...

zue @ annaleeya said...

nana,
mau tak semak... mmg sakit ati kan klu ader jiran sengal gitu... asyik kita jer nak kena mengalah...

zue @ annaleeya said...

kakty,
tulah kak... klu kita ckp lebih2 kang takut jadi lain plok... dah duk dekat2 gini, ingat takmo la masam muka dgn jiran kan???

zue @ annaleeya said...

isma,
dah sabola nih isma... klu akak nih tak sabo, dah lama dah akak robohkan khemah tuh...

zue @ annaleeya said...

zaidah,
dah slalu kita buat baik zai... klu asyik kita jer yg nak buat baik, tp dia wat dono jer... cmner tuh????

Sidratul Muntaha said...

kak..
bg aku ler kan..
akak amik khemah tu pastu ltk elok2 tmpt lain
klul dai tneyr kenap pindah.
ckp elok2 ler sedara nak dtg susah..
klu dia berbunyi ala2 cari gaduh..
akak sound ler blik,yg dia tu buat khemah haram kat depan rumah akak.
menyusahkan.
bukan gduh tpi klu yg jiran tu dah tua tpi akal pendek,harus diajar jugak cara beradab susila dlm hidup berjiran.

az rina a.k.a jaijina said...

ya ampun, kalau rina ni mmg meroyan dah..semak kan rumah org tau..ishkk, pakalah anak org kan..

zue @ annaleeya said...

ayu,
tp susahla ayu... klu wat gitu, konpem arg tuh masam muka dgn kita nnti... serba salah sgguhla...

zue @ annaleeya said...

rina,
akak nih dah meroyan tahap gaban dah tau... huhuhu...

LyNn HaMzAh said...

cuba akak tegur elok2...x pun slow talk dgn mak bapak budak2 nie...

~Siti Hajar~ said...

pssttt...malam ni akak p bakar kehmah tu senyap2..hehehe..syuttttt...

zue @ annaleeya said...

lynn,
dah ckp lynn... tp jenis susah nak paham ler...

zue @ annaleeya said...

hajar,
tu dia.... baik punya idea.... ok setttt... jgn bgtau org eh... hehehe...