SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

25 January 2011

mulut dah sama mcm murai dan akal pon makin panjang...!!

hoho... tajuk itu ditujukan pada sape????
sape lagi klu bkn dak kecik AIREL....
mmg mulut dah mcm murai.... mcm bertih jagung pon yer jgk....
skrg nih suka bertanya.... tanya plak smp akar umbi tuh....
hadoiiiii.... mmg penat nak jwb... kdg tuh dah takde jawapan nak bagi.... huhu...

sabtu dan ahad lepas aku balik kemaman.... mmg suker sgtla Airel klu balik umah wan.... kebetulan plak hari ahad tuh mak aku tak bape sihat, mak aku nak gi klinik dgn abah aku... dah siap2 seme, airel nak ikut...

Airel : wan... nak itottt....
Wan : xlehla... wan gi kejap jer...
Aku : xyah ikutlah dik... wan nak gi umah org kawen.... tak bestla kt situ...
Airel : yer umi???? tak bestt eh????
Aku : haahhhhh.....

Airel tak jadi ikut... fuhhhhh... selamat... tapi lepas mak aku pegi dlm 30 minit gitu, Airel duk tanya aku bila wan nak balik.... aku ckpla, wan gi umah org kawen jauh.... nnti wan balikla.... pastuh aku tgk  Airel amik tepon menan dia...

Airel : ellooooo....
Aku : adik tepon sape tuh????
Airel : umi enyap ar.... ssshhhhh (sambil jari tlunjuk kt bibir) ellooooo.... ellooo org tawen... wan ader citu??? anggil wan jap... haaaaa.... anggil wan... adik nak cakap nih....
Aku : ketawa guling2.... hahahahaa.... ader ker airel gi tepon org kawen tuh tanya wan... aduhai airel... blh plak terpikir nak tpon org kawen tuh... sabo jerlah aku..... sambung gelak guling2... kahkahkah....

bila mak aku balik, aku citerla.... apelagi.... mak dan abah aku bantai gelak.... Airel plak bila org gelakkan dia, terus tersengih malu.... hehehehehe..... airel airel..... kamo mmg makin noti skrg nih...

19 comments:

LYAfrina said...

biasala budah sdg mbesor...
makin besor makin pnjang akal..makin byk tnya..mkin byk ckp...
sama r cam asya tu.. byk ckp sokmo :-)

tp itu tndanya ank kita sdg aktif bfikir.

ieda said...

ahhahah sabor jerlahh heheh
makin besar memang makin banyak keletah dia :))

Zur@ZaRi said...

pandai + bijak nyer...
budak zaman sekarang mmg cepat bijak nyer yer=)) hopefully adam pun bakal bijak nnt..:p

Hezesuze said...

clever boy...hehe

~aSHa~ said...

ehehehe bijak bijak....byk idea dlm kepala dia..

mamalieyna said...

hahahaha...cik eina pun tumpang nk gelak guling2 ni..hahahaha...bijak betul!! ^_^

Fieza79 said...

mmg kelakar habis la Airel ni...hahaaa...

Zaidah said...

sabor ajelah zue...itu maksudnyer dia berfikir n kreatif...

Zue AnnaLeeya said...

lya,
mmg omeh sgguh kan???? kdg tuh penat nak menjawab... heehhe...

betul tuh lya.... baik byk ckp cmtuh kan???? maknanya dia byk pk...

Zue AnnaLeeya said...

mmg byk sabo kak... kdg tuh ilang sabo pon yer... hahahha....

Zue AnnaLeeya said...

bdk2 skang mmg advance kan??? hrp adam pon membesar sbg juara dan bijak bijak...

Zue AnnaLeeya said...

heze,
hehehehe.... thks sis...

Zue AnnaLeeya said...

asha,
bijak tuh kena kt dia sokmo la.... kdg mende yg kita tak terpikir pon dia blh pk kan???? bdk2 skrg advance...

Zue AnnaLeeya said...

eina,
eina nak tmpang gelak pon bulih.... akak nih lagilah.... smp berair mata gelak tgk airel ckp kt tepon tuh... dgn gaya2 skali tau... hehehe...

Zue AnnaLeeya said...

fieza,
mau tak lawak... tgk gaya airel ckp tepon pon, dah tergelak kita nih... sabo jerlah...

Zue AnnaLeeya said...

zaidah,
haah kan zai... hrp beso nnti pon kreatif gitulah kan???

~Siti Hajar~ said...

Airel tu bijak k.zue, bdk2 ni akalnya pjg & suka mgikut..

Bagus la Airel..

Zue AnnaLeeya said...

hajar,
betul tuh... umo 3 thn mcm ckp dgn bdk dah sekolah... kita jwb gitu dia jwb gini... sabo jerlah...

Nida said...

Budak2 ni memang cepat membesar... seronok melihat telatah dan karenah mereka :)