SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

27 January 2011

pisang galle....

korang kenal tak pisang galle nih??????
mesti korg dgr pelik kan????
pahtu dok garu2 pale pikir cmner ghupe pisang galle nih kan???? ekekekek....

pisang galle nih org ganu panggil gitu....
klu kt klate plok, org pggil pise gallo....
tp setahu aku, nama betul pisang nih pisang benggala...
tak taulah korang pggil pisang ape....
tp bila org ganu dgn klate panggil, jadila gitu... hehehehe....

nama dgr pelik kan???? tapi sedap....
korg pnah mkn tak????? aku kan, klu mak aku msk pisang nih, aku siap ratah lagik...
sedap weiiiii.....
pisang galle nih pnah ader kt rancangan masakan pelik tapi sedap tuh....
kat TV1 klu x silap... pengacara dia zaibo....
zaibo nih pon ckp, dia blaja masakan nih masa jln2 kt ganu.....

korg pnah tgk tak pisang galle nih?????
tak pnah erk???? aku dah siap snap2 bagai nak tnjuk kt korg tau.... hehehe....

nilah rupe pisang galle, pisang gallo atau pisang benggala tuh....
korg pnah tgk tak????

dan ini plak, pisang galle yg dah siap dimasak.... mak aku masak nih masa aku balik kemaman mggu lepas.... nama masakan nih "acar masak pisang galle"...... bestnyer..... aku ratah2 lagi.... snang jer bahan2 nak masak nih... masak pon sap sap soi jerk... tp aku lagi suke air tgn mak aku.... sedappppp..... lgpon dah lama tak mkn masakan dari air tgn mak kan???? (nih statement org yg malas masak.... hahahaahah...)

p/s : kuantan ujan jer minggu nih...... bkn aper klu ujan nih, susahnya nak htr anak kt taska....

8 comments:

Zaidah said...

macam masak kari...ape rasanyer tu zue...klu kitaorang selalu pisang kapas yang dimasak untuk dibuat lauk makan...

sarah-najwan said...

bukan ni pisang kebatu ke....hehe..xpenah dgr nama pise galle tu..

Fieza79 said...

fieza langsung tak kenal jenis pisang..yg tau pisang jela hehee..
sedap tu zue...laporr laa..

mummy_ayu said...

ayu pun tak pandai sgt bab pisang nie..tau pisang montel, pisang emas, pisang tanduk,,yg lain tak tau dah..sedap tu kari pisang...

Zue AnnaLeeya said...

zai,
nih bkn kari tp acar... acar nih masak guna santan... rasanya masam2 manis gitu... mcm acar la kan???

Zue AnnaLeeya said...

sarah-najwan,
tak pnah dgr eh??? kot negeri lain pggil nama lain kot????

Zue AnnaLeeya said...

fieza,
zue pon tak kenal sgt nama2 pisang nih.... tp klu yg wat lauk gini, pisang galle nih jerlah..

mmg sdap tau...

Zue AnnaLeeya said...

ayu,
yg nih msk acar tau ayu... bkn kari... rasanya masam2 manis gitu..