SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

07 March 2011

tak pasal2 Airel dapat telur...!!

yuppppp..... airel telah mendapat sejibik telur....
tp bkn telur utk dimakan yer.... tp dpt telur kt dahi tuh.....
beselah klu dah jadik hero kanssss....... tak pasal2 dahi dah bertelur...... huhu....

kejadian berlaku kt umah wan.... maklumlah Airel dah 4 hari duk umah wan... jadiknya xtvt bergomol dgn kakak dan abg ngah dah lama tak berlaku... bila dah jumpa tu, rindulah nak bergomol kannssss.... kemain lagik main gomol2 dgn abg ngah dan kakak....

dah puas gomol2 gitu, main polis2 plak... kunun2nya, abg ngah dgn kakak jadik pencuri, adik plak nak jadik polis..... ummi dah pesan, main elok2, takut jatuh nnti... tp bila main tak hengat ape dah.... tgh berkejar2 tuh, tersembam jgk dak kecit tuh.... apelagi menangis tak hengat ler.... tak pasal2 tumbuh telur sejibik kt dahi tuh..... hadoiiiii..... sabo jerlah ummi.... ummi nak marah sape nih.... nak marah kakak dan abg ngah, airel pon main sama.... jadiknya.... ummi bertuko jadik tazan betina jap dan marah2 tiga2 skali.... baru adil..... haishhhh..... tuh baru anak tiga.... klu ramai lagik, tak taulah aku nih bertuko jadik pebende... hehehehe.....


sian plak kt anak ummi nih.... bengkak dahi tuh... cepat2 ummi demah2 gitu pastuh sapu ubat... tp bila dah kt umah wan, ummi plak yg kena marah dgn wan... nape bior anak jatuh smp bengkak gitu.... tgk anak2 ummi.... ummi yg kena marah tau.... wan takkan marah cucu2nya, tp ummi tau.... sedeyyyy..... hukhukhuk....

dah jatuh tuh, terus mtk tido dlm buai... padahal dah tak tido buai pon.... airel sajer jer nak ngada2 dgn wan kanss????  pastuh mtk wan dodoikan... dgn ummi takmo tau... sabo jerlah....


22 comments:

sarah-najwan said...

ni stended anok jate..hehee

jika dahi tok ttelur..palo berjahit..tu pesen anok jate sayo..

maya amir said...

adehhh.. gile besar benjolnye..sian die..

~Siti Hajar~ said...

ala rileks arr ummi, airel hero la, apa la sgt stkt sebijik telur di dahi tu...hehe

Besa la k.zue, anak2 sy pun camtu la jgk, benjol sana cni, lutut tu parut penuh..huhu..

Diamilikku said...

ini namanya telur takde hasil..hahahahahahha..sian aril...aisy pulak tak bertelur..tapi selalu kepala dia tu buat bibir ummi lebam2 n bengkak2....

Zaidah said...

CIANNYER ZUE....MEMANG BESAR TELOR KAT DAHI TU...MACAM MANA MUKA ZUE BILA JADIK TARZAN BETINA YERK....KLU ANAK2 ZAI PANGGIL ZAI....HARIMAU BETINA...MENERKAM...AUMMMMMM

~aSHa~ said...

ini la hero...

MamaYatie said...

uu mak aiihh..besor juga telur tu..takper la airel hero kan..insyaallah cpt baik nnt tur sbb dah demah..

r|nA @ ja|j|na said...

batul kate asha, hero mmg gitulah..kalau tak cedera, mmg tak sah..

Dee said...

alahai siannya..tp budak2 mcm tulah..kalo ditegah xmoh dengar..last2 dpt habuan..

mamalieyna said...

huhu..budak2 dpt sakit baru kena, sbb bergalak sngt tak hengat..hehe..pepun cian airel tau..

tu la baru nak tnya, airel tido buai lg ke?.sekali ngengada rupanya..nak manja ngn tok la tu..

p/s huu..dpt jenjln memalam je kak, skrg blog kena sekat dh kt opis..hu~

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

siannya airel...sampai benjol, budak2 memang gitu kalo main memang tak hengat, balqis pun pernah gak main dengan sepupu sampai telentang ke lantai...risau sebab kepala kan

Zue AnnaLeeya said...

sarah najwan,
tu ar kan??? tp airel nih tak mcm abg ngah... airel lebih lasak...

Zue AnnaLeeya said...

maya amir,
tulah psl... masa mula2 kene tuh mmg beso giler benjolnya...

Zue AnnaLeeya said...

hajar,
hero punya pasallah tuh hajar dpt telur sebijik... huhu...

parut kt lutut tuh jgn ckpla... jatuh beskal dan mcm2... beselah anak lelaki... tp airel lebih lasak drpd abg ngah...

Zue AnnaLeeya said...

diamilikku,
tggulah aisy dah betul2 blh lari sini sana nanti... hero mmg akan dpt tanda... huhu...

Zue AnnaLeeya said...

zaidah,
rimau betina yer???? hahaha... sama ar zai... anak2 zue pon slalu gak paggil zue garang lebih dari rimau... hehehe...

Zue AnnaLeeya said...

asha,
hero malaya gitu... hehehe...

Zue AnnaLeeya said...

mamayatie,
skang dah ok sket ar... cuma kesan lebam tuh masih ader..

Zue AnnaLeeya said...

rina,
tulah pasal... haishhhh... nakal yg amat... wat malu jerk dgn bakal besan... rina ar tuh... hahahaha...

Zue AnnaLeeya said...

dee,
bdk2 mmg gitulah dee... tp airel nih lasak sket... abg ngah dulu taklah lasak gini...

Zue AnnaLeeya said...

mamalieyna,
bese ar eina... org yg buas mmg bulih sakit sokmo... lg satu klu balik umah wan, airel mmg ngada2 lebih... tido pon dgn wan...

xpelah eina... nak wat cmner... asalkan blog sentiasa hapdet dahla... hehehe..

Zue AnnaLeeya said...

anje,
akak pon risau gak sbb kena pale kan??? tp sib baik nmpak airel ok jerk.... tp tulah... bdk2 kan??? makin dilarang, makin dibuatnya... huhu..