SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

21 April 2011

air oh air...!!



perumahan aku skrg xde air tau...... dah 2 hari.... huhuhu.... mmg seksa klu xde air.... seme xleh buat.... smp kan air tangki pon dah kering.... nak mandi pon dua cebok pon dah syukur sgt tau.... bab mandi tuh kira halal jerlah klu tak mandi kan???? klu bau masham tuh, buat2 wangi jerlah erk.... huhuhu.... tp klu bab nak membuang air cmner????? sgt seksa tau.... huhuhuhu......

aku balik keje semlm, jiran2 aku pakat tggu luar umah dgn tong, baldi dan besen bagai.... sbbnya ader lori JBA htr air... tp hampehhh... smp ke maghrib, lori tuh lgsung tak smp ke lorong umah aku..... padahal jiran2 aku ckp, diaorg tggu dari kol 2 lagik.... hadoiiiii...... 

tp aku dan jiran2 nih tggu jugakla kot2 ader lori lain.... Alhamdulillah, sib baiklah lori MPK  plak dtg htr air... tp korang tau kol bape???? kol 11.30 mlm tau.... dan semlm dpn umah aku bagaikan pesta air... seme pakat duk tadah air utk bekalan hr nih.... dan semlm kol 12mlm pon aku dan jiran2 masih duk angkut dan simpan air lagi.... incik somi masing2 pon sama... adussss..... rasa mcm nak patah pinggang....

aku dgr citer, mgkin air takde lebih krg dlm seminggu.... ader paip pecah kt Sg Kobat tuh... pecah plak kt bawah tanah... jadik amik masa klu nak baiki... haishhhh... mati ler klu gini.... kain dah melambak tak basuh.... yg tu kira ok lagilah kan???? klu nak msk plak mcm maner???? semalam pon tapau kt luar jer sbb nak msk takde air.... huhuhu... mmg seksa tol klu xde air.....

bila jadi kt aku sdiri, aku terpikir, cmnerlah yg tmpat xde air tuh kan???? mcm manalah nak uruskan seme mende klu xde air????? mmg seksa..!!!

pengajarannya...... air setitik itu amat berharga..... huhuhu.....

p/s : balik krg klu masih xde air, nak balik umah PIL la.... nak basuh kain yg menimbun tuh.... dah sakit mata dan serabut tgk kain tak basuh 2 hari.... huhuhu.... sib baik umah PIL dekat jer... dlm 1/2 jam jer dah smp.....

14 comments:

~ yus ~ said...

Yus pun tak suka bila takde air. Siksa kan, semua kerja nak buat tak menjadi.

Oleh tu bila air ada, janganlah membazir air tu, mana tahu suatu hari nanti sumber air kering, kita juga yang susah kan...

Peringatan untuk diri sendiri ni...

Thn lepas kat BP selalu kena catu air, siksa..huhu

~Siti Hajar~ said...

Selalu dgr negeri slangor je xde air...hehe

k.zue, bila kita hadapi situasi yg sbegini, br kita terfikir mcmna org yg lalui perkara yg sama cm kita ni..

klu tpaksa sgt htr dobi jelah, kuar belanja lbh sikit la bulan nih...huhu

Dee said...

mmg susah kalau takde air ni..kalo dah teruk sangat..ko gi mandi kat TC jelah zue..huhu..

Fieza79 said...

mmg serabut kpala kalau air tkde kan zue...pening tgk berlonggok baju tak berbasuh...

haa boleh la requst huby gi mandi manda kat waterpark..hahaa

eB ezrin said...

x thn oooo... xder letrik x per lagi

ieda said...

memang seksa jugak x der air .. biar x der api .. anak2 memang suke kalau x der api .. ekekek

r|nA @ ja|j|na said...

kalau air tadok, nanges lah..
kesian menantu saye tu kak, ekekeke..

Zue AnnaLeeya said...

yus,
mmg seksa yus... jgn catu air sudah...

dgr citer ader paip pecah.. tu yg lamabt nak baiki... hrp2 tak berlarutan... klu tak.. nangesssss... hukhuk..

Zue AnnaLeeya said...

hajar,
mmg seksa la jar... seme mende xleh buat.... nak htr dobi pon byk sgt tuh... ntah bape kilo... hahaha....

Zue AnnaLeeya said...

dee,
haishhhh... mandi blh... tp aci tak klu duk bertenggek kt batu2, pastuh basuh baju??? hahahha...

Zue AnnaLeeya said...

fieza,
xde maknanya nak gi waterpark... klu blh basuh baju kt tepi2 kolam tuh xpe... huahuahua....

Zue AnnaLeeya said...

eb, haah kan??? klu xde letrik blh thn lg... huhu..

Zue AnnaLeeya said...

ieda,
klu xde api kang, sebok nak tiup lilin plak... nak2 airel la... epi bedey to u katanyer... hikhik..

Zue AnnaLeeya said...

rina,
tau xpe... nak tmpang mandi umah besan jauh sgt... hahaha...