SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

20 July 2011

dinner yg menambah lemak.....

salam dan pagi uollsss...... sihat ker???? skrg nih musim buah dan sah2 jgkla musim batuk dan demam kan???? demam mkn durian.... batuk sbb mkn rambutan byk... huhu.... dan drp semlm aku dah alami tanda2 nak demam tuh.... tp hari nih masih kt opis.... klu tak larat sgt, baru nak gi amik MC....

okeylah... nak tepek menu dinner semalam.... menu yg menambahkan kolesterol.... sang lemak pon menari joget lambak sbb makin byk dpt kwn... huhuhu..... menu apelagik kan yg menambahkan lemak??? nasi lemak ler....  haishhhh... nasi lemak skrg org dah tak mkn pagi jer.... mlm pon org sebat jerk.... roti canai pon org dah mkn mlm2 skrg nih kan???

nih permintaan drp kakak.... katanya dah lama ummi tak msk nasi lemak.... yerlah, nasi lemak ummi msk lain sket drp kt kedai kan???? sbb aper lain????? aderlahhhhh.... rasieee.... hehehehe.....

tp memandangkan semlm bdn tak bape nak sihat, aku byk mtk tlg anak dara aku tulah.... bila lagik nak blajar kan???? dan beso tuh... dah 11 thn pon.... klu aku dulu umo 11 thn tuh, setakat nak singgang ikan dan msk sayur air tuh, pejam mata jerk.... muaahhaaaa..... mende senang kan????

gambo yg kabur.... mau tak kabur... nasi lemak baru jer msk, berasap lagik, aku tros snap gambo..... dlm tak sihat pon smpat tuh snap menyenap.... tegar katanya.... hehehe...

inilah yg sbbkan nasi lemak aku tuh lain sket..... jarang kan dpt jumpa nasi lemak mkn dgn ikan tongkol atau ikan aye nih..... rasanya klu kt pantai timo nih bykla org jual nasi lemak ikan tongkol kan???? besenya klu kt kedai, lauk telur rebus, telur goreng, ayam dan bilis jerk kan???? tp aku nih wlupon ader lauk ayam skalipon, aku tetap suker nasi lemak ikan tongkol nih..... klu org ganu tau ar ork...

nih plak aksesori yg biasala utk nasi lemak kan???? bilis, telur rebus dan timun... semlm xde ayam pon... tp klu xde pon xpe sbb somi dan anak2 aku mmg suker nasi lemak ikan tongkol nih.... ikan bilis tuh kakak yg goreng.... ader lagik sket2 pale ikan bilis tuh... tp halal jerlah sbb bilis kecik jerk... baru blaja2 msk kan???? hehehehe....

oklah... ader yg pose ker hr nih???? sori erk pagi2 dah tnjuk gambo makanan... ataupon ader yg bekpes dgn nasi lemak hari nih???? mana tau ader yg cuba nak carik nasi lemak ikan tongkol???? hehehee.....

p/s : ingat nak pose gak hr nih tp pale duk nyut nyut drp semlm.... idung pon dan tersumbat.... mcm nak demam pon ader... hrp2 tak melaratla... huhuhu...

22 comments:

♥cikmOt♥ said...

adehh...tetiba rasa nak buat nasi lemak ar petang ni...tu pun kalu masih ada kudrat...hehehe...

kak, nak sikit bleh???

iduraz said...

aah kak, skang org mkn nasi lemak tak kira pagi petang siang malam..hhehehe

sarah-najwan said...

mlm2 makke nasi lemok..kelazz..hehehe

kalu byk lemak..jom kita zumba..hehe

cheqna said...

tobak sedak nasi lemok ikan ayer...dok nawok siket....

zaidah said...

dah teror dah kakak goreng ikan bilis...klu kita kecik2 dolu umur 11 tahun memang dah banyak tahu memasak yang simple2...kot2 diorang pegang pisaupun tak tahu lagi...

Fieza79 said...

alahai sedap nya nasi lemak sambal ikan tongkol...fieza plng suka ikan tongkol..!

pandai kakak goreng ikan bilis...Anis fieza umo 10 tahun..thn dpn 11 tahun..mmg tak konfiden nak suh dia masuk dapur huhuu..!

atty's said...

lapar lak bila tgk nasi lemak nie.
harus buat nie

MamaYatie said...

yer la kak zue, w/pun dah lebih 10 thn duk s'ngor tp tekak tetap memilih nasi lemok lauk ikang aye...ngeh3x

fieda said...

mmg sunggoh zue...org beloh kite mmg mkn nasi lemak lauknya sambal ikan tongkol..kalu tganu lagi la kan..fuhh...sedak tu...kl ni payoh la nk jupe lauk ikan tongkol dgn nasi lemak..

SYANI said...

Rajinnya masak dinner... Tak kisah le berlemak ke tidak, janji kenyang...

eB ezrin said...

XPER, RAMADHAN IS COMING SOON... LEH KURANGKAN LEMAK LIKS ;P

Nana said...

TIDAKKKK
SAYA POSE ARINI
HUWA

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

saje je kak zue ni tayang ikang aye tue...huhu..terliur eden..

ieda said...

aah lah zue .. akak x pernah layie makan nasi lemak sambal ikan tongkol nie .. sedap ke ?? biasanya sure sedang .. org ganu kan :)

aloor sesekali ternak lemak ok ape .. kasi nari2 sikit ..

akak ingat nak pose gak tapi dah 3 ari red flaq ... so bye2 lerrr :)

mamalieyna said...

oooh nasi lemak berlauk ikan tongkol pun bleh eh, tak pernah mkn..
nmpk bestnye kak, tengah2ari ni lapo rasanya..hu~

baru mlm td pekena nasi lomak gak, beli punya..sedap..berlauk sotong n paru..lalala..^_^

Nida said...

perggghhh..perggghhh..perghhhhhh....ni yg nak terbang gi umoh Zue ni....

~Siti Hajar~ said...

btl k.zue, skrg ni bkn pg je org mkn ns lemak, tghr & tgh mlm pun org mkn tau...hehe..

mlm ni nk makan nasi lemak gak la...hehe

r|nA @ ja|j|na said...

lahai kak, bestnye..kalau balik kg mmg selalu makan nasi lemak ikan tongkol..kat penang ni mane nak ade..nak buat tulah, yang tak berapa rajin, ekeke..

fazilzura said...

FUHHHH menu terbaikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

~izan~ said...

mujur ada anak dara yg dh besar kak,kalau izan ni harapkan anak2 dara izan,mmg takkan dpt mkn nasi bukan buat nasi hehe...

lapar tgk nasi lemak akak mlm2 ni huhu

sha a.s said...

benci. rs nk marah. sbb x dpt rase! ehhee

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

rindu ngan nasi lemok ikang aya kat kg..wuuuuuu