SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

12 August 2011

biji nangka @ butir nangka....

pic google jer nih...

sedapnyer klu makan sejuk2..... perghhhh... terliyoo sudah....
harap2 hr nih kerajinan melanda la nak buat kuih nih....
3AZ tuh suker sgt nih....
klu aku buat mesti diaorg suker.....
nak2 lagik abg ngah... bg semangat sket sbb tadik tak sahur.... huhuhu...

p/s : jap agi nak kuar pi supermarket nak carik tepung pulut dulu sbb kt umah xde stok... gula melaka atau nissang (org ganu panggil) tuh pon xde gak rasanya... huhuhu.....

27 comments:

ChekNin said...

smlm kwn sy beli... then bila makan tak sesedap mcm kat pantai timur... sian dia mengidam..hehe

cheqna said...

tobak sedap......

pena rozie said...

memang sedap...

misya said...

nak cari kat mana tu?kat penang tak dak

fazilzura said...

emm xpenah makan lew

eB ezrin said...

bubur ker tuh?

Nana said...

saya klw mak buat kuih ni sy tgk je sebab xsuke hehe
sy suke tepung pelita je

~izan~ said...

izan rasa izan pnggil kuih ni nama lain hehe..tp mmg sedap.. =) buat byk2 sket kak,nk mintak hehe

Kalamhati said...

wat ko ambe etep weh!hehehe

sedapnyo la zue..nok keno cari jugop ni..hehe

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

best nih!!!!
nk beli dh aritu, gi blk abes licin dh eh..
huhuhuhu

mamalieyna said...

ada anak2 dh besar gitu, seronok la nk msk2 kuih2 ni kak kan, diorang sure berselera mkn, setakad hari ni, puasa tak pernh buat kuih lg, eina n en suami tak suka mkn kuih..he~

ieda said...

alorrrrrrrrrrrrrrrr akak nak balik kg lah dik petang nie ...

kalau idok musti zue nak antar umah kan .. kan .. kan .. kannn ekekekekek lalalalalallala

Zue AnnaLeeya said...

cheknin,
sbb tu akak suker wat sdiri jerk klu nak mkn....
beli takut jd cmtulah...

Zue AnnaLeeya said...

cheqna,
meme pong...

Zue AnnaLeeya said...

pena rozie,
tak salah lagik...

Zue AnnaLeeya said...

misya,
kt pantai timo nih byk jual...
tp akak lebih suker wat sdiri...

Zue AnnaLeeya said...

fazilzura,
try carik... sdap tau..

Zue AnnaLeeya said...

eb,
lebih krgla...
kuahnya sama jer rasa mcm bubur biasa tuh...
cuma bijik2 tuh kene wat dulu..

Zue AnnaLeeya said...

nana,
olorrr... ruhinya nana...
klu akakla, yg mak buat tuh lagik akak selera mkn... hehehe..

Zue AnnaLeeya said...

izan,
tak taulah kt tmpt lain pggil ape...
tp pantai timo nih mmg panggil biji nangka la...
nak ker??? bulih... meh amik kt umah... ngeeee...

Zue AnnaLeeya said...

kalamhati,
meme sedap kak weiii....
cari jange dok cari...
nnti meleleh plok kea susoh... hehehe...

Zue AnnaLeeya said...

leily,
sejuk2 lagik sedap leily ork...
balik wat sdiri ar... baru mkn puas hati... hehe..

Zue AnnaLeeya said...

mamalieyna,
somi akak plak mmg suker mkn kuih2 nih eina...
bila balik terawih mesti nak mkn kuih...
klu yg jenis bubur gini, lagilah dia suker...
anak2 pon sama...

Zue AnnaLeeya said...

ieda,
tulah rugi kak....
klu tak balik kg, mesti saya dah anto... hahahah...

Lily@MamaZaraZareef said...

oo..ni ker nama butir nangka..macam pengat ke rasanya..mcm tak pernah makan jek..huhu

Myra Jay said...

Nampak cam sedap, xpenah makan lagi :)

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

wah nampak sedap la kak zue...nyum2