SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

24 August 2011

kerabu sare....

salam....

hr nih dah masuk 24 Ramadan kan???? kejap jerk rasanya....
dah tak smp seminggu jer lagik, kita nak sambut Syawal plak....

dan semalam..... aku baru jumpa kerabu sare nih.....
haishhhh... susah tau nak carik nih....
dari awal ramadan lagik aku duk carik....
mmg rasa nak mkn sgt2.... dan akhirnya.....
semalam dpt jgk aku menyetelkan kemengidaman aku ittew....
hahahaha.... bahasa tak blh blah....

tadaaa....

nilah rupe kerabu sare.... korang penah mkn tak???? aku rasa klu org pata timo mmg dah kenal sgt kan????  tp tmpat lain aku tak tau ader ke tidak kerabu sare nih.... best tau klu mkn dgn nasi panas2, pahtu kene ader geng dgn budu... perghhhh... dah dekat2 ujung Ramadan nih, nak mkn kari bagai dah tak lalu sgt.... suker lauk kg gini jerk...

tp kt kuantan pon susah nak dpt krabu sare nih.... besenya ganu dan klate byk.... ni pon semlm makcik dari klate yg jual kt psr mlm.... klu tidak mmg susah.... semlm pon, ramai yg berebut2 beli kerabu sare nih.... yerlah, tmpat lain takde kan???? mkn masa sahur pon laju jerk....

20 comments:

♥cikmOt♥ said...

akak, mak saya orang kelate ganu...kalu time pose, sure buat kerabu sare ni...arwah ayah cukup suka...hurmm...

Dee said...

tak pernah tgklah zue..first time ni..hehehe..

cik dah faridah said...

masa kecik2 lu wehi makan..tp jak tua bangka dok wehi la plk....sani ada beli aritu skali tp pakat komen blka kuah dia x sedap

MamaYatie said...

saya dah lama sngt tak makan kak zue, rasanya pun dah lupa macam mana...huhuhu

Salina@IbuAqil said...

menyelerakan.. ;)

Kalamhati said...

wharggh nok etep zue!teliur nyo nok make..huhu

ieda said...

wah sdap nie .. akak x pernah makan layie nie :))

LYAfrina said...

pnah dgr namenyer..tp x rajin mkn starang baroh g.

cheqna said...

ma cheqna wehi..
ambe org2 muda dok wehi mende gini
balah orang2 tua je wehi muahahaaha
larikzzzzzzzzzzz

Nana said...

hehe kak saya ada gak en3 pasal kerabu ni dok dalam draft mgu lepas mak buat

Lina said...

sy pun x penah jumpa2 kerabu ni kat pasar ramadan ker...kena g pasar mlm kot

Ummi Eisya&Amani said...

tak pernah jumpa gak la..

Nida said...

awat daku tak tahu.. padahal duk Kuantan gak

~Siti Hajar~ said...

xpnh tgk lg la k.zue, rasanya camna?

~izan~ said...

akak,kat pasar ramadhan jaya gading sgt bykkkk..pastu pasar minggu dia isnin ptg tu pun ada..

izan ari tu tnya pakcik tu mcm2 psl makanan ni,smpai pakcik tu gelak je tgk izan terbelek2 huhu..kalau akak kata sedap,mmg sedap la tu =)

fazilzura said...

1st time dgr walau kg ku kt ganu wakakakakak... psl weols teruja dgn nasi dgg je

Fieza79 said...

karabu sare...tk penah tgk dan tk penah mkn pun..mesti sedap sgt smpai mengidam ngidam hehee...

Run Away♥ said...

memang rasa kejap jew kan....sedap kerabu tu...;d/Salam kenal..dan selamat hari raya...;d

ajumohit said...

tak pernah mkn kak, nmpk sedap ni

ctmarqonah said...

Baru ni la saya dgr kerabu ni kak... hehehehe.... nmpk mcm best je... =)