SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

23 August 2011

baju raya ditempah khas.....

salam....

ader yg kureng mood nak keje ker????
maklumlah pale duk mikir nak raye jerk kan????
aku tak kata korang... aku pon samo jerk.... muahhhaaaa....

tp persiapan blom pon siap 100%  lagik....
bab kuih muih blom setel lagik.... dah tempah tp blom amik lagi...
ingat hr sabtu nih plak nak gi borong segala krepek mepek plak....
borong utk umah sdiri, umah ma dan utk MIL skali.....

oklah... berbalik pada tajuk tuh mcmla gempak sgt kan????
baju raya tempah khas kunun..... cehhhhh.... bajet mcm retis.... 
menggeletis aderlah....  hahaha....

xdelah korang... baju tempah khas tuh bkn aper....
jauh tau aku upah jahit baju tuh.... bkn tailor kt kuantan tau.....
tapi nun di sana..... Kota Bharu with luv.... ehehhhhh.....
moksu aku yg duk KB tuh jahitkan..... yg penting dpt diskaun.... hahaha....
cayanggg moksu ketat-ketatla.... mmuaaaahhh....


hambikkk.... bapok beso kotak aku dpt.... tp benornya dah lama dpt nih... sbb aku htr kain pon sebulan seblom pose.... moksu sruh htr cepat sbb dia takut dekat2 pose kain byk.... takut tak smpat nak jahit.... bkn aku sorang jerk yg htr...baju  mak dan adik aku pon ader skali.....

nih aku punyer.... tp nih baju utk raya kedua tau... baju tema adalah rahsie.... nanti lepas raya baru tayang... hehehehe.... cantik tak pesen gini.... nih kat lengan baju tau... baju kurung biasa jerk... sbb aku tak sesuwei wei nak pakai baju moden bagai.... nanti napok mcm barut nangka plok.... hehehe....

klu kt kuantan nih mau upahnya 70 hengget gitu sbb sulam kan??? aku dah tanya kt area pasar ktn nih.... bapok mahal.... tp dgn moksu, rege upah separuh jerk tau.... heheheh.... alahhh... kurier pon baru 25 hengget jerk.... jadinya... mmg berbaloi..... ekekekkk....

nih ma aku punyer.... sulam masih sama tp lengannya ader getah gitu..... aku tak suker sgt ader getah gitu... rasa tak selesa... adik aku pon sama pesen dgn ma aku tuh... tp kaler baju lainla.....

aku kan klu bab jahit baju raya mmg tak pnah upah tailor kt bdr kuantan nih.... sbbnya aku tau mmg mahal.... dasar kedekut kan???? hahaha....

bkn aper,  kdg2 beli kain psg lebih murah drp upah jahit kan????? sbb tuh aku suker upah tukang jahit kt dpn umah mak aku jerk... kualiti jahit lebih krg sama jerk.... tp thn nih jerk sajer galok nok upoh kt KB... hehehe.....

korang baju raya seme dah setel blom????
aku plak baju tema raya thn nih baru jerk gi amik semalam...
sib baik siap kan????
klu tak haru jerk... huhu...

19 comments:

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

cantik......jue pun sama baju mak je jahit...

~Siti Hajar~ said...

wah! cantik la sulam gitu, murah plk tu...berbaloi2 la k.zue...

♥cikmOt♥ said...

seme dah setel...tunggu masa nak balik raya jek ni kak...

Ena said...

raya sakan ni kak.. hehehe..

cantik cantik.. :)

Nana said...

wah cantiknye mcm style baju tokti sulam2

Masni Syafie said...

amboi2 akak...online jer skrg nie..hehe..

cantik n deboom raya akak thun nih..hehe..duit raye kena lebih gak nie..

atty's said...

wah kan main lagi..
tp kty pun suka sulaman camtu..cantik..

ieda said...

cantik .. alorr rahsieee lakkk adehhh ! ... nie buat x sabaq nie ekekke

akak x suke sulam2 nie dari dulu .. akak nyer baju simple2 jewwww :)

cheqna said...

x dop baju raya wehhhhhhhhh!!!!!!!!!!

Dee said...

wah..cantiknya baju raya..dee dulu pun tempah ngan ex-opismate pya mak di KB..sulam2 ni murah kat sana..tp skrg tak sempat..beli siap jelah..hehehe..

mamalieyna said...

waah meriah baju raya akak, syoknye semua dh settle..eina ala kadar je, hukhuk..takdak semangat nak beraya pun..hU~

LYAfrina said...

comel :-)

Lina said...

fuh mmg murah giler lar sbb ada sulam2 tu klu kat ktn ni xde maknanya nak murah gitu...emmm raya ni sy pakai baju readymade jer...sbb x dpt cari tailor punya pasal hehe

eB ezrin said...

meriahnyer... jeles3 ;p

Fieza79 said...

amboi beraya sakan nampak..tempah baju jauh nun di sana...hehee

cntik arr tk sabar nk tgk zue menggayakan baju tu nnti..lps raya tepek arr...hehee

ctmarqonah said...

Salam kenal kakkkk!!!!! Uiiisssshhhhh cntik baju raya akak... Hehehehe.. Saya punye baju raya beli yg dh siap je kakkk.. Heheheheh....

~izan~ said...

kak,sulam zig zag tu cantik.mesti mahal kalau kat sini kan...

tak sbr tgk akak pakai nnt..jgn lupa posing2 tau!~

sha a.s said...

amboihhh...meriah u oll!

~aSHa~ said...

meriahnye.....mesti bergaya sakan ni raya....bestnye la...jeles tgk baju org cantik2..ehehehehe sha tak dpt nak pakai gelemer gelemer....perut memboyot...ahahaha