SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

02 November 2011

baru kenal 3 jam dah boleh ehem ehem????? Nauzubillah.....

salam....

aku urut dada biler tgk berita semlm....
Ya Allah... ape nak jadik bdk2 skrg nih????
baru kenal 3 jam dah rela serah bodi kt lelaki???? mcm senang sgt2 yer????
yg memalukan tuh, wat keje tak senonoh dlm kete....
Astaga..... mmg mengucap pjg aku.....

yg pompuan tuh baru 14 thn.... yg lelaki plak 18 thn...
dan yg bangang tuh, ader plak bdk laki 15 thn duk kt seat pemandu tuh masa diorg wat "keje" tuh....
mgkn tkg kaver kot???? ape nak jadi dgn dunia skrg?????

masa brita semlm siap tnjuk lagik air m**i kt seat blakang tuh....
haishhhhh.... aku yg nengok pon malu rasanya....

sgt2 mencabar nak besarkn anak2 zaman skrg kan???? takut biler tgk mcm2 brita skrg.... aku dulu umo 17 thn pon tak reti nak berchenta bagai... tp skrg mak aihhh.... 14 thn pon dah pandai wat keje tak senonoh gini....

smoga kita seme dijauhkan dari segala kemungkaran dan sentiasa di bwh lindunganNya.... Amin...

33 comments:

SYANI said...

Budak² sekarang memang makin advance. Buat ehem ehem pun dah takde malu dah!

fieda said...

tu la zue..makin teruk pengaruh bdk2 skrg ni..pelik btul semuanya berani nak mencuba wlpn tau akibatnya mcmna..zaman kita dulu mana la berani dgn org2 laki ni..tgk org laki pun dah takut..sklh menengah pun dok reti mende lagi bab2 seks..tp budok le ni sklh rendah pandai dah nak wat projek..takut la zue,guane la anak2 kita nanti..mencabar btul ibubapa skrg nk membesarkan anak..

cheqna said...

cheqna baru je terima satu kes maring..
sakit pale weh mengingatkan anak2 zaman skang..

LYAfrina said...

itulah... tgk berita semalam..tkejut n sgt2 mgelikan... xtau nk kta apalah bdk2 zaman skarang.. sbb dunia mkin mcabar ni.. kt jdkan y smlm sbg sempadan dlm mbesarkan ank2 kt k jln lurus..

**lya msa umur 14thn..xreti lg mde2 g2.. nk b'dressing mcm bdk pon xde reti pon.. pkai track j.. sbuk nk bmain..xde ikir mde2 tu..bdk2 skarang advance sgt dah... dressing msing2 pon..dh mcm org bsr..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

owoh la, malu sungguh tgk brite mlm td.. teranung plok tu.. ;-p
koho jaddi molek lek ke tu lening!

malu gile nye duk fokus ke kesan 'tompokan' kat kosen blkg tu.. eee, nk tgk malu.. dang lagi tu, bahaya ngoh.. seb bek ada cctv! malu ke mok pok sunggoh la...

r|nA @ ja|j|na said...

aduyai, inilah budak² zaman skang..dah tak tau malu..ape nak jadi pon tataulah..kalau dah tnjuk air m**i mmg menggelikan jek..

~ yus ~ said...

huhu, memang memalukan...

aduhai, anak2 zaman sekarang. Generasi Y ni kan, pelik...

Ya Allah, Lindungilah anak2 kami dari perbuatan yang serupa...aminn

misya said...

budak2 sekarang kena selalu pantau

Nana said...

rosak..rosak ish ni la dia budak2 zaman skang

Sidratul Muntaha said...

mcmana la lepas ni tak byk bayi kena buang?
kena bunuh..
astagfirullah...

~Siti Hajar~ said...

xtgk berita semalam...huhu

Astaga budak 14 thn dh 'reject'...ish! tu klu ngandung camna tuh, mkn byk la kek buang bayi...

Mmg mencabar nk besarkan anak2 di zaman skrg ni, nk kata kat org pun takut sbb kita msg2 ada anak, mintak2 la anak2 kita dilindungi dr perkara2 sebegini..

mamalieyna said...

betul kak...terkejut gak dgr berita semalam...Nauzubillah..doa2 la banyak2 moga2 keluarga dan keturunan kita ni dijauhkan dgn godaan dunia dan cabaran maha hebat dalam membesarkan anak2 di zaman serba canggih ni...diorang tengok dlm internet la tu mende2 camtu..haih...seram pun ada..dunia dh akhir zaman kan..huu~

Salina@IbuAqil said...

ya allah!! budak2 skrg.. cabaran sggh kan kak..

zaidah said...

bebudak sekarang nie...memang lagi advance.....

Puteri Qis Balqis said...

tu la tgk gak berita semalam..murah betul dak tu..klu la adik aku tu aku siat2 dah tu..sib baik takde adik...siap fokus kat air M*n* kan..malu2

Zue AnnaLeeya said...

syani,
tulah pasal... sosial sgt2 kan???
sian mak ayah diaorg... malunyer...

Zue AnnaLeeya said...

fieda,
tulah psk fieda... makin mencabar nak besarkan anak2 skrg... nak2 lagik zaman it nih kan??? mende2 gitu snang jerk dpt carik kt tenet... sbb tulah klu anak main game pon, kene pantau gak... takut sgt2 kan fieda...

kita dulu umo 14 thn x tau mende pon... blh main galah pjg lagi... huhu...

Zue AnnaLeeya said...

cheqna,
tulah cheqna... zaman dah canggih.. bdk2 pon makin advance...

Zue AnnaLeeya said...

lyafrina,
kakzue semlm masa tgk brita tuh mmg ngucap pjg tau... tak sangka sgguh bdk 14 thn dah reti mende nih seme... cian kt mak ayah diaorg kan lya... mesti tak tau nak letak muker ktner...

tulah lya... kakzue dlu umo 14 thn x tau mende pong... siap duk main galah pjg lg dgn sepupu2... huhuhu

Zue AnnaLeeya said...

leily,
tulah... rasa malu plok kiter nih anok ganu... sakit ati nggoh wase... klu duk dekat tuh nok sekeh2 pale tuh...

pahtu bulih plok wat tmpat terang kirenyer... kt tiang lampu tuh... mmg bengong sgguh...

Zue AnnaLeeya said...

rina,
mmg geli tgk brita semlm ork...
siap tnjuk agi tompok air m**i tuh kan???
eiiii... otak duk mana dok tau...

Zue AnnaLeeya said...

yus,
kan yus... kita yg tgk pon rasa malu sgt...
mtk2 keluarga dan keturunan kita dijauhkan dari semua nih...

Zue AnnaLeeya said...

misya,
betul tuh.... mmg kene pantau betul2... tp tulah bdk2 skrg nih... suker sgt memberontak kan????

Zue AnnaLeeya said...

nana,
tulah nana.... mcm2 bdk2 skrg... dunia dah nak akhir zaman...

Zue AnnaLeeya said...

sidratul muntaha,
tulah psl... masa sedap tuh kemain lagik...
pastuh bayi x berdosa jd mangsa...

Zue AnnaLeeya said...

siti hajar,
akak mmg terkejut sgt jar tgk brita semlm...
bkn aper sbb bdk tuh baru 14 thn, masih skolah lagik...
dah pandai wat mende2 gini... Astaga.... mengucap pjg tau...

tu ar jar... smoga kluarga dan keturunan kita dijauhkan drp mende2 gini dan sentiasa dilindungiNya...

Zue AnnaLeeya said...

mamalieyna,
tau xpe eina... urut dada akak semlm biler tgk brita...
kita dlu umo 14 thn tuh tak tau ape2 pon kan????
smoga kita seme dilindungiNya dari segala kemungkaran...

Zue AnnaLeeya said...

Salina,
tulah... sgt2 mencabar nak didik anak2 skrg... smoga anak2 kita seme dijauhkan darp seme tuh...

Zue AnnaLeeya said...

zaidah,
mau x advance zai.... seme mende ujung jari jerk... kt tenet seme blh dpt...

Zue AnnaLeeya said...

Qis,
huhuhu... mmg memalukan... klu adik tuh, kakzue dah lempang2... gerammmm...

Nida said...

Menakutkan kan??

Kadang2 terfikir siapa yang perlu dipersalahkan... keluarga+masyarakat+sistem pendidikan+pentadbiran negara+media massa+ internet... nau'zubillah

Zue AnnaLeeya said...

nida,
tak taulah nida...
tp kita sbg ibubapa kene lebih memantau anak2...
nak2 lagik zaman IT skrg nih....
seram kan dgr brita gini... huhu...

Ummi Eisya&Amani said...

masyaAllah..kat mana berita tu..mmg manakutkan..yang penting tu,berikan didikan agama yg secukupnya..