SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

02 November 2011

Info : Kemuliaan Ibu Mengandung Dalam Islam

salam....

jalan2 umah Lela Lelord tadik.... terpikat dgn info tentang ibu mengandung nih....
blhla share kt sini kan???? sharing is caring....
tp dah mtk izin dgn lela tadik... hehehe....


1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.

3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. ...

5. Wanita yang beri minum susu badannya kepada anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang beri minum susu badannya kepada anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.

7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat

Info selanjutnya - http://www.informasi.my/info-kemuliaan-ibu-mengandung-dalam-islam/

nota kaki : byk ganjaran dan kelebihan sbg seorg ibu... dan Alhamdulillah kita diberi peluang menjadi seorg ibu kan?????

18 comments:

r|nA @ ja|j|na said...

wah, bnyknye pahala wanita ngandung ni..betapa tingginye darjat kaum wanita ni eh..kalau gitu taun depan leh ngandung lagi, ehhh..

LYAfrina said...

BTL TU... BETAPA BERUNTUNNGNYA KALO DBERI PLUANG UTK MBAWA SATU NYAWA DLM JASAD KT,, CMA.ADA S'TGAH ORG TU X MENGHARGAI KEMULIAAN Y DPEROLEHINYA

Masni Syafie said...

syukur alhamdulillah... walaupun susah mcm mana sekali pun, itulah kelebihan bergelar ibu...byk ganjaran yang di terima

bakal lahir bb baru tahun depan =)

Nida said...

Terima aksih berkongsi info... Alhamdulillah kerana diberikan nikmat itu..

munna said...

ini yang rasa nak mengandung lagi...bertuahnya bagi insan yg bergelar ibu...

cheqna said...

nok ngandung etek!!!!!!!
tapi tok laki tak dok agi nih.....
hahahaha
baik cheqna larik dulu sebelum kak zue pok pale.....

lizz said...

banyak pahalanya bagi ibu yang mengandung berganda2 kan

fieda said...

itu la kelebihan seorang wanita tp syg kerana ramai yg tidak pandai menghargainya..

Cik Rose Cute said...

Bestkan jadi seorang Ibu nie....Thanks for Sharing...

ieda said...

tq sharing dik ..
nak ngandung layie dah x mampu
doakan yg terbaik buat adik2 dan rakan2 yg sedang laluinya :)

Zue AnnaLeeya said...

to all,
byk tok ganjaran utk ibu yg peknen kan???
bersyukurlah sbb kita diberi pluang utk merasai nikmat seorg ibu...
tp sedih sbb masih ader yg tak menghargainya...

Anonymous said...

hi!,I likе your wгiting sο sо muсh!
ѕhare we communicatе extrа
abοut your аrticle οn AOL? I nееd an eхpeгt in thіs aгea to solve
my problem. Mаybe that is yοu!
Havіng a lοok foгwarԁ to look уou.



Feel frеe to vіѕit my web
blog ... minerals

Anonymous said...

Ηi, its pleasant post regаrding mеdia pгint, wе
аll be awaгe of mediа is a impressive source of information.



Feel free to surf tο my hοmepаge .
.. impotence

Anonymous said...

Ι'm not sure why but this blog is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I'll
check bаcκ lateг and see if thе problem ѕtill eхіsts.


Also visit my ωeb-site http://thatheathergirl.com/ios5-error-3014-quick-fix

Anonymous said...

I really liκe what you guys are up too. This tyρe
оf сlevеr work and rеpοrting!
Kеep up the superb ωorks guyѕ Ι've added you guys to my personal blogroll.

Stop by my site: body buyilding

Anonymous said...

10 Requirements With An individual's Old Fax Unit

my website ... Epson Powerlite Home Cinema 3010

Anonymous said...

Head Conference Getting in touch with Company: Intercall

my web page :: directorship

Anonymous said...

Download Psyched Full Show - Intended for Free With
authorization?

My website - payday loans