SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

03 November 2011

mtk mahap kwn2... entry yg sedikit emo.... huhuhu....

salam....

sblom tuh mmg aku nak mtk mahap byk2 yer klu entry nih ader yg menyinggung sape2....
aku mmg takde niat lgsung dan bkn tuju kt sape2 pon cuma nak luahkan perasaan...
perasaan geram dan sakit hati....  pada sape????
pada org yg tak reti nak hormat hak org lain....

korang mesti pnah dgr psl semangat kenegerian kan????
yupppp... aku rasa seme org sygkan negeri kelahiran masing2...
tak kiralah kt ceruk mana pon kita pegi, negeri kelahiran tetap dihati....  betul tak????

nih aku nak tnjuk cth org yg tak reti nak hormat org lain....
mmg aku emo masa baca kt FB... sakit ati sgt rasanya....


mtk mahap yer... ko dah jadik pemes kt blog aku nih.... sape sruh hina negeri org....
tak kiralah org mana2 pong, kita kan satu Malaysia...
ape hak ko nak hina2 negeri org lain????
klu aku ckp gitu kt negeri mung, guane rase??? nok maroh dok????
aku ngaku, mmg aku emo biler baca... aku nmpak kecik2 jer....
aku rasa bkn aku sorg tp seme anak kelahiran Teranung rasa marah....
tak kiralah pelik ker aper ker... aku tetap sygkn negeri kelahiran aku....

bagi aku, sbg rakyat Malaysia, kita patut hormat org lain....
tak kiralah kita asal utara, selatan, timur atau barat... yg penting kita kan 1 Malaysia...
setiap negeri ader kelebihan dan keistimewaan masing2....
nape nak buruk2kan negeri org kan????

mtk mahap skali lagik yer sbb entry yg sedikit emo....
tp klu korangla, org duk hina negeri kelahiran korang, ape korang rasa???
mesti geram kan????

ok ok... tgh2 peknen nih tak elok marah2 kan???? nnti muker anak aku "masang cettung" plok....
tp tulah... ader makhluk yg buat aku marah.... huhuhu....

wlu apepon.... aku tetap berbangga sbg anak TERANUNG....

nota jari : mtk mahap skali lagik sbb emo.... aku xde niat yg menyinggung sape2.... klu ader yg trasa, ampun mahap skali lagik yer....


20 comments:

cheqna said...

orang gini memang jenis dok reti baser...
kalu jupe mana2 harus kene katok sapa lembik ni tobak pom....

r|nA @ ja|j|na said...

takde sensitivit langsung..yg kau nak denki ape kejadahnye? ade ke org² ganu ni mintak duit ngan ko baghal?!

marah ni tau, marah..

Sidratul Muntaha said...

agak dah emsti akak marah giler
sabo kak
karang kuar muka anak akak sejibik mcm dia.(nauzubillah!!)
tapi tak patut la dia kate gitu.
nama sikti punay baik tapi mulut mcm puaka.

cik dah faridah said...

stiap negeri ada kelebihan msg2 kan...tp mmg sggh haru la dia ni...mengata mngutuk tak kena tempat...

sabo jela kak zue wei...

sha a.s said...

lama x singgah sini...sihat kak? pregnant juga ye...tahniah dr sha!

Fadzillah Kamarudin said...

loh...
walaupun tak paham sangat bahasa kelantan / ganu...
tu bukan tiket tuk mengutuk orang2 sana...
sokni mesti Allah bayar balik kat dia...
skang ni kan...
smua perbuatan Allah bayar 'cash' takde tangguh2 lagi dah...


suka dengar dialek kelantan walaupun tak paham...
huhu...

eB ezrin said...

npla ramai sgt org gini yer? musti sellau tido x lena tuh... abaikan jerk la yer yang...
ps: slamat hari rayer aji (",)

LYAfrina said...

btl tu k.zue..lya pon trasa bhangnya msa baca ni kt fb k.zue td.. celakatttt punyer org.. mmg terasa.. smpai lya siap cari nme dia..nk ke fb dia.. aisshhh geram gak ni.. pttnyer kt ni saling hormat mhormati... msing2 ada adab, budaya n loghrat masing2.. sbb tu malaysia kt unik.. tp apa ntah dia ni... ishh

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

menebeng sunggoh..
braning die post status ghitu neh..
aiiii.. geram gop wase, x berehi dlm ati dh aa..
yg gi kabo kokrang tu wakpe..?
guane, hebak ngat die..

~aSHa~ said...

hok aloh...buruk tul perangai org tu...

kak sy melahirkan anak terengganu, benih terangganu, ehehehhe...dan tertumpahnya darah sy melahirkan anak mdm2 di terengganu....dan cari makan skrg ni kat tganu....makang ikang segar lagi

mamalieyna said...

eh dh komen tadi..aloor ilang plak..

huu~ mmg tak sesuai nak bg komen sebegitu..lancang betul mulut dia..stp negeri kan ada istimewanya, bahasa tersendiri..lg mau kutuk2..hisssh..mmg patut org ganu marah ni..huu~

pepun akak kena cool tau..he~

Qhaifa Nur said...

aduh nak buat cam ne dah bahasanya bunyi gitu...

tak nak dengar tutup telinga...

memang ada orang sebegini..

HappyIrfa said...

hai awak..alahai.bakpo gak buleh jadi lagu tu?jange maroh-maroh deh..nanti anak tubik muko 'mase cetung'..

kalau sesama org lain sy boleh terima.tapi kalau dalam family ipar duai ada jugak diskriminasi kenegerian ni mmg sedih la.

sabar deh

Qaseh said...

tak kira bahasa pun kita guna yg penting "budi bahasa budaya kita"..

ct rahani said...

sy orang ganung gok.. gelegok rasa baca ayat tuh.. patut org gitu dok payoh duk kt m'sia.. gi dok kt tempat x dok org.. kutub utara ke.. isshh tetiba rasa nok emo gok.. huhu..

Cho Zila said...

gituler perangai manusia kalau tak suka @ apa juga perasaan tu janganlah tulis kat tempat yang orang lain boleh tengok ... mesti ada yang terasakan... isyh entahler penat dok suruh bersopan santun.... hormati perasaan orang...

Lina said...

itu namanya bodoh sombong...klu dah x tau n x faham belajarlah...setiap bahasa atau dialek negeri ni ada keistimewaan masing2...istimewanya dialek ganu ni mcm yg dia tulis tu lah org ganu jer bole ckp... org negeri lain payah nak ikut...emm benda yg mudah dirumitkan

fieda said...

bongok org ni..padahal kita ni sebagai rakyat msia bannga la sbb kt masia ni mcm2 dialek ada.ni nk hina2 plk..bodoh sombong la tu...tau la ko nanti kalau anak cucu ko kwin dgn org ganu..padang muka ambik budu tu tepek byok2 kt muke mung..

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

ade gok lah makhluk ALLAH gini.moge cepak ah ye tobak dari dok ngate negeri orang
mode:panah ati gok bace tadi..huhu~~

ieda said...

dia nak pemes percuma tuu dik .. ekekke :)