SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

09 August 2012

ummi... abam taknak kene potong....

sblom tuh aku nak ketawa dulu....
biler tingat balik, mmg sakit perut nak gelak... hahaha....
sabo jelah airel nih....

alkisahnya pagi tadi.... dah smart2 pakai baju skolah... tiba2 wat peel plak...

"ummi.... tuttt abg sakit nih, cepatla sapu ubat mi" pahtu siap meraung2la....
"meh sini ummi tgk, sakit ktner?"

airel pon tnjukla tutt dia tuh.... 
aku pon sapulah ubat kt tutt yg sakit tuh....
haishhhh.... yg geram tuh makin kuat airel meraung....
aku dah tau dah... ni mesti taktik nak ikut kt aku keje..... sabo jelah....

"ok ok... abg jgnla nangis.... nnti ummi tepon doktor, sruh potong tutt abg yg sakit tuh... biar tggal yg tak sakit jerk... abg nak tak???"

otometik airel diam, pastuh terkebil2 pandang aku.... 

"abg nak tak??? ummi tepon doktor skrg yer, sruh doktor dtg umah potong tutt abg yg sakit tu..." 

pastuh aku buat2la  kunun2 nak tepon doktor tuh......
tiba2 jerk airel peluk aku dari blkg dan senyum dgn muker ceria....

"ummi... abg tak sakit dah..... ummi dah sapu ubat td kan, sbb tu dah baik... abg tak nakla kene potong.... nanti sakit..."

aku dgn abah 4AZ saling pandang2 pastu senyum... menjadik jgk psiko ummi pg td.... 
hahahaha...... aku dah gelak2.. tp dlm hati jelah... 
takmolah gelak2 dpn airel, nnti airel ingat aku tak serius plak kan?????
haaaa.... tau takut kene potong..... abam abam....



 gambo nih amik pg td sblom airel ngadu sakit tutt tuh... 
umo baru 4 thn tuh tp pandai sgt belakon..... mcm2 peel dia skrg... 
mulut plak mcm bertih jagung... ader jer  mende nak ckp... 
klu kita ckp A, dia smp Z dah menjawab... sabo jelah....  
kdg2 buat kita gelak, kdg2 kasik ummi kuar tanduk tau... huhuhu....
abam abam.... apepon ummi tetap syg kamu....






3 comments:

Nad @ MamaZN said...

hahahah!
comey la abam airel ni, hehe
tau takut ye...
pandai berlakon! :)

AzuraFazil DIN said...

pandai plak dia takut yer..

mamalieyna said...

ekekeke...bijak betul abam ni berlakon yek..tp bijak lg ummi tau..ekeke..