SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

29 July 2009

demam.....

skrg ni musim demam kan!!! cuaca pon tak menentu sgt.. siangnyer panas terik, mlm plak hujan lebat yg amat.. anak2 jiran aku pon, semenyer demam... berjangkit2 plak.. mcm aku ni, aku letih sgt.. bkn krn ape, tp disbbkan ketiga2 anak aku demam bergilir2... bila sorg dah baik, sorg lg mnyusul... ikut turutan plak tu, mula2 kakak pastu abg ngah dan last skali airel plak.. adehla, pnat tul... aku btul2 tak ckup tido.. rase mcm nak demam skrg... sib baik anak 3 org jer... klu anak ramai lg, cmnerla...

sib baikla kakak & abg ngah demam dlm 3 hari jer... pegi klinik pon, doctor tak ckp ape2.. cuma demam biase.. agaknye demam musim buah kot... yelah, diaorg ni pantang nengok buah derian & buah motan, mmg suke sgt2...

tp airel, semalam jer baru ok sket... semlam jer baru nmpak nak main, klu tak baring jer... sian aku nengok...mula2 bwk airel pegi klinik jer... dah masuk 4 hari, dmam airel tak kebah2... risau plak aku... pastu ari selasa tu, aku bwk kt spital plak.... bila aku ckp airel dmam dah 5 ari, dokter tu ckp, airel kena ambik darah.. nak check la takut ade ape2... mase ambik darah tu, aku sruh hubby aku pgang airel, aku tak sanggup nak tgk... aku pandang arah lain... fobia aku nak tgk jarum tuh.. tp bila dgr jer airel menangis, tuhan jer yg tau.... sian anak aku.. diaorg ambik darah kt lengan.... smp lebam lengan airel... ambik kau.... aku ingat sket jer diaorg ambik darah, tp dkat nak pnuh jgkla bekas tu... klu kite pon rase sakit, ni plak budak kecik....

dah siap ambik darah tu, tggu kputusan.... mase dokter tu pggil msuk bilik balik, aku ngn hubby dah pandang2.... risau plak.... mtk2 la takde ape2.... dokter tu ckp airel kurang darah... tak teruk sgt, tp kena pantau dr skrg, tkut jd mende lain plak.... dan ari tu jgk, 2 kali airel kene ambik darah... sian btul kt airel... mase diaorg pgang jer tgn airel, airel dah nangis sekuat ati... mgkin airel pon dah fobia tgk jarum tu... tp nak wat cmner kan?? mtk2 la semenye baik.. satu lg sampel darah tu utk check buah pinggang dan dokter tu sruh aku htr sampel najis airel keesokannye...

aku berdoa, smoga semenyer baik dan takde ape2... korang doakan utk airel jgk yer.... demi Tuhan, aku berdebar sgt selagi aku tak tau keputusannye... Insyaallah, semenyer baik...

9 comments:

jebat_durhaka said...

cian nya airel...moga airel cepat sembuh

Dee said...

harap dh sihatlah ye..semuanya..

zue @ annaleeya said...

jebat...
TQ jebat, hrap2 cmtula..

dee...
Insyaallah..

[-suziey-] said...

huuhhi...siannya airel..kena amik darah bagai..get well soon airel...

zue @ annaleeya said...

tulah suziey... smp skrg pon nmpk lg lebam kt lengan airel... hrp xde ape2 la...

CuTeMiUt78 said...

ish.. kesian airel ya..
semoga airel cepat sembuh dan takde apa2 yg serius hendaknya.. insyallah. :D

zue @ annaleeya said...

cutemiut..
TQ yer... hrap2 camtula, xde yg siyes...

~~ciklinn~~ said...

musimlah skrg kan.. anak2 linn pun sama demam..selsema... udahlah skrg H1N1..nak bawak dorang kuar pun takut....

semoga semua cepattt sembuhh..insyallah demam biasa jer tu..

zue @ annaleeya said...

tula psal linn... skrg ni mcm musim plak... sy pon hrap semenyer baik la..