SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

24 March 2010

Sebagai insan, marilah sama2 membantu...

td gi jenjalan kt blog lya, asha dan asz..... dia org nih seme dah wat n3 pasal Pn Haryani nih....kesian kan??? Pn Haryani seorg ibu tunggal, tp mcm2 beliau kene tanggung sdiri.... yelah kan... klu dlm keadaan skrg, kita mmg perlukan seseorg yg bergelar suami utk membantu dan ringankan beban... sungguh tabah Pn Haryani ni kan... jd sbg seorang insan dan sesama Islam, aku rasa terpanggil utk membantu... wlu pon sedikit, tp sekurang2nya sedikit sebanyak dpt membatu Pn Haryani nih... Yelah... hari nih hari Pn Haryani, manela tau, esok2 kita plak kan???? 

kisah nih aku kopi pes jer dr blog Asz... harap Asz tak kisah yer....    

Nih kisah Pn Haryani......





Pn. Haryani Mat Hussien merupakan seorang ibu tunggal kepada 3 orang anak telah mengidapi penyakit saraf (Guillan barre syndrome A.I.D.P Axonal Variant) iaitu lumpuh separuh badan, enemia dan chronic gastritis (usus terlalu nipis) . Beliau telah lumpuh separuh badan dan kemungkinan besar akan hilang deria penglihatan.Ibu Haryani juga dlm keadaan uzur akibat penyakit kencing manis. Semua kerja2 rumah masih dilakukan oleh Haryani spt memasak & sbgnyer. Sepatutnya puan Haryani akan menjalani pembedahan di HUSM pada 18hb Mac 2010 baru2 ni. Namun hasil perbicaraan saya dengan Haryani pagi tadi melalui YM.. Pembedahan itu akan di dianjakkan..Program Bantuan Ikhlas Pembedahan Puan Haryani telah dilancarkan di Facebook. Tetapi feedbacknya amat tidak memuaskan. Sehinggakan jumlah wang yang terkumpul untuk pembedahan esok (RM8++) masih tidak mencukupi.





Diharap sesiapa yang berkemampuan tampil membantu :-


Nama: Haryani Mat Hussin.
No Account RHB Islamic Bank: 1-62139-0006744-7
Maybank: 164034266923
No. Telefon: 014 725 7787


p/s : marilah same2 membantu Pn Haryani ni yer.... korang wat satu n3 kt blog memasing pon dah ckup, utk maklumkan pd kwn2 seme... tak kisahla berapa kita nak derma.... yg penting kita ikhlas utk membantu sesama insan.... semoga Pn Haryani dpt mengumpul duit itu secepat mgkin dan dpt membuat pembedahan tuh ASAP... Insyaallah....

8 comments:

LYaFRINA said...

Thanks ZUE....
mmmuahhh...
hari ini kt tlg org...
akan dtg.. org tlg kita..
hidup d dunia ni, kt hrus sling tlg menolong..
brula berkat..

zh-ena said...

ada lagi yg lebih susah dr kita

zue @ annaleeya said...

lya,
btul lya... kita tak tau nasib kita akan dtg cmner kan??? mudah2an dpt krgkan beban...

zue @ annaleeya said...

zh-ena,
kita rase kita susah.... tp ade lg yg menderita dari kita kan???

mamalieyna said...

Kesiannye..tu la kata orang, kalau rasa diri susah, mesti ingat bahawa ada lg manusia yg lebih susah dan diuji maha hebat berbanding kita..moga2 ramai yg sudi tampil membantu..!

zue @ annaleeya said...

mamalieyna,
itulah yg dihrp2kan ena... moga cepat terkumpul duit tuh kan...

Asz said...

thnx 4 ur support zue!

zue @ annaleeya said...

Asz,
xpe asz... hari ni hari dia, esok2 nasib kita tak tau kan...