SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

01 September 2010

NGiDaM BuBuR LaMBuK PLoK.... HuHuHu...!!!

salam seme....
makin nak raya makin malas nak berentry.... adoilaaaaa.....
pale dok pk nak raya jer kan????
ngalahkan anak2... maknya yg terlebey sudah.... heheehe!!!

tetiba tekak rasa teringin lagi nak makan bubur lambuk....
ari tuh masa buke kt umah mak, mak dah buat pon....
tp rasa nak makan lagilah....
sedapnyer bubur lambuk pastuh makan dgn sambal pedas2...
perghhhhhhhh..... kecur dah nih....

ahad lepas KRT perumhan ada anjurkan wat bubur lambuk nih....
buat beramai2 gitu....
tp x sedap la.... dedaunnya kurang sgt....
tak besh langsung.... aku mkn sket jerk...
anak2 aku pon sama... mkn sket jerk....
kakak siap ckp.... "ummi, nape bubur lambuk nih x mcm wan buat???? wan buat best...."
hehehe.....!!!

daun nih bese utk wat bubur lambuk.... klu kt ganu paggil pucuk miding atau pucuk niding.... bkn pucuk paku yer... pucuk paku tuh yg ijau biasa tuh... pucuk miding nih mmg wajib letak dlm bubur lambuk... klu x letak, mmg tak best... pucuk nih dulu, masa bdk2, aku kutip kt blakang umah jer... tp skrg dah xde dah... seme kena beli... tp klu kt ganu snang jer nak beli daun nih.... pastuh byk lagi pucuk2 kg yg mak aku letak dlm bubur lambuk nih... mmg bubur lambuk terbaek ar... klu beli kt param bubur lambuk kosong jerk.... tekak aku mmg xleh trima.... x sedap... mgkin bubur lambuk ganu dgn negeri lain, lain sket cara buatnyer kan????

nih bubur lambuk air tgn mak haku.... sedapnyer.... mggu nih balik umah mak lagi.... nak mkn bubur lambuk lagi.... yerlah, mggu dpn dah nak raya kan??? thn nih turn umah PIL plak tuh... huhuhu!!!

bubur lambuk tadi mkn plak dgn sambal pedas2.... mmg sedappppp..... haku mmg akan mkn bertambah2... sahur pon aku mesti makan lagik.... smp mak aku ckp, "dari budok smp doh anok 3 pong dok jemu2 makang bubur lambok.... mmg antu bubur lambok sungguh laaaaaa...." tau xpe ma.... anak sapela nih kan???? eh silap..... bini sapela nih???? hahahah!!!!

p/s : jepun dah dtg menyerang.... ari jumaat lepas lagik... awal plak dtg serangnyer... tp ari nih dah pose... thn nih tggal la 5 ari pose.... huhuhu..!!

20 comments:

LyNn HaMzAh said...

hehehehe...sedap ek bubur lambuk tu kak zue...

cheqna said...

memang besh bubur lambuk kan????
sedap weh..neleh doh sere air liur..

Ena said...

sama la kak zue.. ena tak berapa suka bubur lambuk kat sini waima glamer giler cam bubur lambuk kg.. ba** tu.. tak tau la naper.. agaknya sebb dah membesar ngan bubur lambuk yg penuh ngan pucuk miding tu, ada daun kadok.. perghhhhh.. wangi dan terasa kat tekak nie.. huhu... tak merasa la tahun nie kak.. sob sob sob.. nak wat sendiri susah nakcari daun miding tu..

az rina a.k.a jaijina said...

wah², sedapnye..pesal sampai ke sini boleh bau bubur lambok nih?..

Fieza79 said...

bubor lambuk...tingin la pulak rasa...kat sini pon ada bagi free tp tk penah nk amik...ye ke bubur lambok letak daun tu..taktau pon...mkn pon jrg2 skali mana la nk tau kan..hehe

Zaidah said...

klu banyak lagi bahan2nyer lagi sedapkan.... sama ngan zue ...suka bubur lambuk..

zue @ annaleeya said...

lynn,
mmg sedap lynn... meleleh dah nih...

zue @ annaleeya said...

cheqna,
tau dakper... mmg sedap ngat weiii.... neleh doh air liur nih... hehehe....

zue @ annaleeya said...

ena,
betul tuh ena.... tak sama kan dgn bubur lambuk kt ganu... yg pelik tuh, kt sini diaorg wat bubur lambuk siap bubuh bunga cengkih, bunga lawang bagai.... mmg tak kene selera lgsung... dahla daun2 pon kureng....

zue @ annaleeya said...

az rina,
yer ker rina bulih bau???? tuh baru tnjuk gambo... hehehe!!

zue @ annaleeya said...

fieza,
tulah fieza... lain negeri lain cara buat bubur lambuk nih... tp nak jgk air tgn mak... sbb mmg letak daun miding tuh... sedappp...

zue @ annaleeya said...

zaidah,
tau xpe zai... mmg antu bubur lambuk la... lagi byk daun lagi sedap...

Suhana Shahril said...

Samolah kita.Bubur lambuk mak lagi sodap.
Yg pelik tu, bubur yg ana buat,en abg x makan pun tapi bubur yg mak ana buat siap bertambah2..Hampess sungguh..nmpk sgt cam x sedap..huwaaa...

mamalieyna said...

sedap ye kak, eina lak kureeng lah..ari senin tu g berbuka kt luar, free bubur lambok..tak sedap! tak kena ngn tekak..huhu..

*akak turn umah PIL eh..eina lak kg halaman sendiri..yeaaa! ^_^ lg2 teruja nih!

LYaFRINA said...

TAHUN NJ.. LYA X MKN PUN LG BUBUR LMBUK.. BIASA.. TIME POSE.. MMG WAJIB MKN..

LiNda said...

Su,
Sedapnya bubur lambuk ini.
suka sangat kat daun2 tuh .
rasa sihat sangat .

pssst.. pinjam gambar su boleh ? kebetulan nak buat n3 ini .

zue @ annaleeya said...

suhana,
betul tuh ana... pegi mana2 pon mmg tak sama dgn yg mak masak kan????

zue @ annaleeya said...

mamalieyna,
tulah eina... bubur lambuk kt sini mmg tak kene dgn tekak la... tak sedap...

haah eina... thn nih turn umah PIL... huhuhu....

zue @ annaleeya said...

lya,
yupppp..... bubur lambuk mmg wajib time pose... klu x mkn rasa mcm lain sgt..

zue @ annaleeya said...

linda,
mmg best bubur lambuk nih... klu x mkn dlm bln pose nih, rase mcm kureng jerk...

nak pinjam gambar mane plak???? bulih2.... x kisah... pastu jgn lupe byr royalti... hahahahah!!!!