SaYaNG KamO DaN KamOOOOO...!!!!

My HeartBeat

13 January 2012

perlukah kita berlagak dan mendabik dada??????

Assalam....

nih kes baca kt blog nana psl entry nih
ader yg suker beza2kan anak2 nih kan????
okehhhh.... aku pon penah lalui situasi mcm nana nih.....
terus tergerak hati nak wat entry nih.......

mmg sgt sentap klu tetiba jmpa kwn lama, pastuh tegur... ehhhhh... anak ko ker tuh????
nape GELAP jer???? wohhoooo.... mmg hangen satu bdn kan?????
mau lempang laju2 rasanya.... sbb aku mmg terasa weiii...
yerlah aku taulah aku nih pon bknla kulit putih sgt pon..... 
dan anak2 aku pon xdelah semenya putih melepak.....
tp perlu ker kita ckp cmtuh kt anak2 org????
tak semua manusia sempurna dlm dunia nih....
lebih kt situ, kurang kt sini dan gitulah sebaliknya kan????
yg penting anak2 aku sihat, cergas, cerdik, aktif dan petah berckp......
dan Alhamdulillah, wlupon anak2 aku tak seCERAH mana, tp bab pelajaran anak2, aku dan somi sgt2 puas hati.....
jadiknya anak2 aku CERAH hatilah kan????
so... ape yg kurang????
bknnya dgn kulit CERAH tuh, konpem anak ko berjaya kan????
huhhhhh... mmg emo kt sini....


3AZ permata hati aku dan somi.... biarlah org nak ckp anak2 ummi GELAP.... yg penting ummi dan abah syg kamooooo bertiga ketat2....


lagik satu kes aku mmg bengang giler dgn org yg ckp berlagak nehhhh...
mmg klu ikutkan mau lempang laju2 jgk.....
pnah jgk jmpa kenalan lama pastuh siap tnya aku, duk ktner, pakai kete ape, somi keje ape????  wohhooooo.... sgt bizi bodi okehhhh...... pastuh berlagakla bgtau aku dia skrg nih bisnes sdiri.....
pastuh tnjukla pakai kete aper (kete impotla) dan siap ckp dgn aku skrg nih duk kt Bukit Istana...... klu org kuantan taulah, klu ckp jer Bukit Istana tuh mmg area umat elit la....
tp yg pelik tuh, aku tak tanya pon... dah org nak ckp, aku tadah telinga jerlah kan???
 tp mau bernanah gak telinga... mmg berlagak nak mam***.....
tak taulah spesis cmnih dtg dari planet mana... huhuhu......

yer...... aku ngaku aku pakai kete kecik buatan Malaysia jer....
duk umah pon kecik jer, bkn umah banglo mcm kt Bukit Istana  tuh.....
somi aku pon keje biasa2 jerk bknnya pegawai besar, maupon arkitek ataupon engineer.....
tp ape yg penting, kita kene ukur baju kt bdn sdiri....
buat aper belagak klu utang keliling pinggang..... wat sakit pale, wat sesak dada jerk....
wlupon hidup aku sederhana, yg paling penting aku tersgt2 bhgia dgn somi dan anak2.... 
dan yg paling penting, aku tak pnah menyusahkan org......

utk pengetahuan org yg velagak tuh....  aku tersgt2 bhgia..... harta menimbun pon tak guna klu hati tak snang dan bhgia kan????

p/s : biar ape org nak kata..... yg penting aku bersyukur dgn ape yg aku ader dan senyum sokmo...... peace!!!!


17 comments:

fieda said...

kasi lempang jer zue org gitu...mmg gong nok nunjuk jer lebih..pernah gok kena..

eB ezrin said...

xper lah kak, kiter rendahkan jerk la diri nih. janji kiter bahagia ngan cara kiter. :)

wan nurul hezrina said...

biarjerlah ka dowgtuh ngan dunia dia..dia mampu biarlah..janji kita bahagia=)kalau hidup mewah tapi ati tak senangpun susah..aper yang allah bagi kita syukurjerlah...=)yang paling2 penting anak2 membesar dengan baik

anis said...

sabarkan diri sendiri walaupun hati tengah marah.

Qhaifa Nur said...

memang ada orang sebegitu..kita dengar je lah...

♥cikmOt♥ said...

hai kak...boleh berkenalan...kasi sejuk sikit...hehehe

~Siti Hajar~ said...

Kasi penampor je kak, org mulut lazer camtuh..huhu

Btl k.zue, xbaik beza2kan budak2, tingat sy ada la sedara ckp kat adik sy, nti ko dpt anak mesti gelap sbb bini ko gelap! terkezut adik sy, tup tup ni dah bsalin cerah je, kuasa Tuhan kan..

Anak ni ibarat kain putih, kita yg corakkannyer, kita corakkan pd hati bukan pd kulit mereka kan..

Nana said...

Nak tau x kak.
Sy ada kwn mcm tu velagak xpasal2
Dia tau sy menang ipad
Dia call la tanya kabar seme
Pastu tiba2 dia cite psl ipad dia hahaha
Kita xtanya pon
Cam show kt org la dia ada ipad
Hello ipad aku tu free je. ?.hahaha
Ko ada free?

rynas said...

hehhehe...dengar ajerlah kak...janji kita bahagia dengan apa yg kita buat. Rumah kecik ke...rumah jugakkan...apa org susah kita yg nak tinggal dlm umah tu. saya sokong tu ukur baju di badan sendiri...

LYAfrina said...

huhu,.. btul tu k.zue.. apa ada dgn kemewahan tu semua.. blh beli k kbahagiaan...

hidup y bnr2 bahagia ialah hdup y pnuh keseerhanaan... itu.. baru betul happy!

ieda said...
This comment has been removed by the author.
ieda said...

satu layie .. kita nak menegur org boleh .. tapi tegurlah secara berselorah atau berlapik .. kita semua dah tua2 dan dewasa .. dah paham sgt2 ..

dan satu layie kalau dia jarang2 dtg blog org , tetiba datang dan komen ala2 tegur lah , salah itu dan ini .. ok ke macam tuu ?? dah tuu selama nie , semua entry2 sblm2 nie dia x pernah nak komen punnn .. haa macam mana tuu .. bukan ke , org macam tuu suke mencari salah org .. bila nampak salah dan x kena di mata dia , selok2 nak komen .. huhuhu

orang lain ok je .. leh je komen walau entry tu salah atau betull .. kita berblog nie biar lah ikhlas .. kalau x ikhlas berkawan dlm alam maya nie , org akan nampak kan dik huhuh

** adehh zue .. panjang lebar jugak akak membebel nie ekekke sorry zueee ;)

Adylia Qarissa said...

biar tak lawa waktu kecik, dah besar nanti lawa kan..hehee...

biarkan mereka dengan mulut mereka...anak dorang putih tapi belum pasti cucu cicit pon putih :p

mama sara nur said...

assalam...salam kenal dari mama SaraNur Blogsport.

betul tu memang hangin kalau duk kena setuasi cam ni..sedey pun ada kan...kita mak ni ok la kan tp anak2 yg kesian
sy pun penah lalui camni..x fikir ke diorg ni perasan org camne?

Diamilikku said...

Salam kak....kite kat kuantan nih kak...jom masuk u...mehh ahh jalan2 kat convention centre nih...leh jumpa akak real2

CheNamNam@CNN said...

teringat kater2 Yana shamsudin dalam drama adnan sempit "awak neh bukan takat kulit jerk hitam tapi hatey pon hitam..kiter biar kulit tak putih tapi hatey mau putih"..maser tuh diyer marahkan salegirls yang buat muka kat diyer..klakar tapi betullah aper yg diyer ckp tuh..dan haku stuju dengan aper yg kak Zue tulis..

kiter semua sama disisiNya..jadi apa hak kiter untuk membuat perbandingan..

~izan~ said...

ngadernya org cmtu. dia saper nak nilai2 kita. kebahagiaan bkn terletak kat wang ringgit semata2 kan kak...jnji kita tahu hidup kita,tak pyh nk ganggu gugat hidup org lain.

psl kulit anak tu,asben izan pun selalu kena,sbb maknya anak cina,tp akak tgk la kaler asben izan.tp dia buat bodo je sbb apa ada pd kulit.kasi lempang je kak laju2 kat org tu huhu..